Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Nejnovější komentáře

  • 24.04.2024 10:01
    Odsouzený kriminálník Maxim Ponomarenko opět podniká v ...

    Read more...

     
  • 24.04.2024 09:00
    Dobrý den vážený pane Šinágle, obracím se na Vás, protože ...

    Read more...

     
  • 24.04.2024 07:47
    Předpokládám, že paní Gavlasové a jejím klientům bylo zveřejněním ...

    Read more...

     
  • 20.04.2024 12:42
    Mgr. Jana Gavlasová, advokát, Západní 449, 253 03 Chýně ...

    Read more...

     
  • 19.04.2024 18:09
    Ve Zlínském kraji dnes chybí 3000 míst pro přestárlé lidi.

    Read more...

     
  • 19.04.2024 16:56
    Spione und Saboteure – Wladimir Putin zeigt, dass er in seinem ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

Dne 8. prosince 2016 proběhla ve CoWorking Prague (Karlovo náměstí 7, Praha), debata o školství. Vystoupil jsem v diskusi. Můj příspěvek byl oceněn jako jediný potleskem, potěšilo vzhledem k funkcím panelistů a vzdělaných z řad publika, mezi kterými bylo i mnoho mladých.

Připomněl jsem finský systém vzdělávání a porovnal s českým. Finsko prakticky odstranilo zbytečné úřady, značně investovalo do školství tak, aby ti nejlepší lidé se dostali k učitelské profesi. Zmínil jsem i aktuální kauzu dr. Ivanky Kohoutové, která za dodržování platných zákonů a předpisů byla „odměněna“ žalobou a požadavky vyplnit nesmyslné dotazníky odpovědných institucí neodpovědných za nic. Český učitel je odpovědný za to, co se žáci a studenti naučí, včetně odpovědnosti za jejich bezpečnost na školách. Tolik potřebnou kreativitu nelze definovat a naučit. Argumentoval jsem i úspěchem učitelky Jany Králové. Je jen třeba stylu výchovy a vzdělaní dát prostor, aby se přirozená kreativita projevila a uvolnila. Učebním drilem se jen potlačuje a likviduje. Naše školství je z nemalé části byznys, kdy školy kvůli dotacím snižují nároky na studenty při přijímání i zkouškách, nemluvě o intelektuálním potenciálu naší malé země vzhledem k počtu škol. Kvalita vzdělání není otázkou jejich počtu, ale jejich kvality. Výsledkem je nemalé množství nepotřebných vysokoškoláků. Nemálo z nich by přijímací zkoušky na gymnázia první republiky neudělala. Na druhé straně z nich mohli být dnes stále více potřební a chybějící řemeslníci, střední kádři, vydělávající více a jistě i spokojenější a šťastnější, protože by vykonávali práci odpovídající jejich schopnostem a předpokladům. Jak řekl výstižně jeden z diskutujících z řad veřejnosti: „Ví všechno o ničem a nic o všem.“

Připomněl jsem článek o digitální demenci, Citát Alberta Einsteina: „Technika má sloužit nám, pokud budeme my sloužit ji, budeme produkovat generace idiotů“ a Dalajlámovu výzvu o dnes tolik potřebné fundamentální změně světa.

Učitelé nemohou nikdy nahradit roboty, mohou jen pomáhat. Učitelská profese a její kvalita je životně důležitá pro budoucnost každé země, která chce být a zůstat vyspělou. Je nejvyšší čas, abychom si učitelů začali vážit a udělali vše proto, aby se ti nejlepší lidé dostali ke vzdělání a výchově. Jinak se postupně staneme zaostalou zemí, která bude odsouzena jen k využívání vyspělými s patřičnými riziky a dopady na naše životy a budoucnost naší země.

 

Jan Šinágl, 11.12.2016

* * *

„Neveřejné“ jednání o dehonestaci vynikající ředitelky dr. Ivanky Kohoutové „muslimskými šátky“, za vydatné pomoci ombudsmanky Šabatové!      

* * *

Reforma školství může být i reformou života

… Učitel by měl podporovat nezávislost dítěte, je to první krok v jeho svobodném vývoji. Má-li dítě nad sebou neustále dohled, nenaučí se samostatnosti, sebedisciplíně a odpovědnosti za svá rozhodnutí. Učitel dále připravuje vhodné prostředí, ve kterém se dítě cítí bezpečně, a vybírá podněty odpovídající jejich potřebám. Respektuje individuální vývoj každého dítěte. Dítěti nevnucuje nové činnosti či poznatky, neruší ho při práci, pomoc poskytuje pouze v případě, je-li o ni žádán. Chová se přirozeně, upřímně, trpělivě, hovoří klidným a tichým hlasem. S dítětem komunikuje empaticky, neposuzuje, neodsuzuje, nehodnotí.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 1.50 (2 Votes)
Share

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v levém sloupci zcela dole)