Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Nejnovější komentáře

  • 24.04.2024 10:01
    Odsouzený kriminálník Maxim Ponomarenko opět podniká v ...

    Read more...

     
  • 24.04.2024 09:00
    Dobrý den vážený pane Šinágle, obracím se na Vás, protože ...

    Read more...

     
  • 24.04.2024 07:47
    Předpokládám, že paní Gavlasové a jejím klientům bylo zveřejněním ...

    Read more...

     
  • 20.04.2024 12:42
    Mgr. Jana Gavlasová, advokát, Západní 449, 253 03 Chýně ...

    Read more...

     
  • 19.04.2024 18:09
    Ve Zlínském kraji dnes chybí 3000 míst pro přestárlé lidi.

    Read more...

     
  • 19.04.2024 16:56
    Spione und Saboteure – Wladimir Putin zeigt, dass er in seinem ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

Prachar Antonin… penalizace za nesplnění termínu stavby a penalizace za neodstranění vad ve stanoveném termínu měla být jižPosvarova dávno uplatněna, avšak dosud se tak z neznámých důvodů nestalo. Vymlouvat se, že penalizace bude uplatněna po převzetí kompletní stavby je v rozporu s logikou, jestliže ministr Prachař uvádí, že stavbu v nejbližší době vůbec nepřevezme. Ono se totiž může stát, že se nárok neuplatní včas a sankce bude promlčena. …

„Nevím, jaké vzduchové kapsy má pan ministr na mysli. Jeho vyjádření by měl připravovat alespoň odborník a ne tiskové oddělení. Říká totiž nesmysly. Oprava pouhým vyfrézováním vozovky na mostu Koberný není možná, protože most je zvlněný chybou provedeného předpětí v podélném směru, jak je vidět na obrázku. Voda se shromažďuje v prohlubních, vytvořených tvarem mostu ve vozovce a zamrzá. Žádné vzduchové kapsy se nevytváří, to je nesmysl. Vada je samozřejmě obtížně odstranitelná. Most vykazuje i další vady vzniku trhlin v nosných částech mostu. Řešením je vybourání stávající mostovky, její nové vybudování, výškové vyrovnání, provedení nové izolace a poté dokončení samotné vozovky. Opět zcela tristní stav s absencí technického dozoru ve výstavbě. Toto se prostě nesmí stát, jedná se o škodu v desítkách milionů Kč a vadu není možné zjistit při dokončení mostu a jeho předání do majetku státu,“ říká Pošvářová.

Ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) vyjádřil pochvalu ŘSD za to, že od zhotovitele odmítlo převzít dálnici D3 v úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí.

Nevědomky tak poděkoval bývalému generálnímu řediteli ŘSD Davidu Čermákovi, řediteli provozního úseku ŘSD a bývalé ředitelce úseku kontroly kvality staveb Miloslavě Pošvářové, kteří z důvodu závažných vad této stavby stavbu odmítli převzít již v červenci roku 2013.

„Přesypané mosty na této stavbě vykazují zejména vady zatékání do mostů, jedná se o hrubou závadu v provedení izolace mostů. Současně v některých částech povrchu vozovky v trase vznikaly „boule“, ty se měly vyfrézovat a měl být položen nový obrus. Odmítl se převzít i most Koberný, na který byla požadována prodloužená záruka na 10 let s požadavkem na vybourání mostovky a opravy v případě, že se potvrdí zamrzání vody v prohlubních na vozovce. Nejedná se tedy o žádnou novinku, ale o reklamní trik ministra, jenž nemá jak vykázat úspěchy, které nemá a chlubí se úspěchy předchozích ředitelů ŘSD,“ říká Miloslava Pošvářová, která do ledna tohoto roku řídila Úsek kontroly kvality staveb. Prachařem jmenovaný dnes již bývalý generální ředitel Jan Kubiš tento elitní útvar kontrolorů v květnu tohoto roku zrušil.

Nový šéf ředitelství silnic Kubiš zrušil úsek kontroly kvality

Ministerstvo na odstranění vad čeká rok. Prachař chce čekat dál

Jak vyplynulo z Prachařova vyjádření, ŘSD čeká na návrh odstranění vad ze strany zhotovitelů. Vzhledem k tomu, že ŘSD vady uplatnilo na přelomu července a srpna 2013 a zhotoviteli bylo uloženo odstranění vad do jednoho roku, je s podivem, na co po roce váhání stát ještě čeká. „Na co ministr Prachař čeká? Zhotovitelé měli rok na odstranění vad, ŘSD musí zahájit penalizace také za neplnění termínu odstranění vad. Nejde tu jen o finanční zájem České republiky, ale i o bezpečnost řidičů. Kvalitu si daňoví poplatníci zaplatili, je tedy povinností státní správy, tedy ŘSD a ministra dopravy u zhotovitelů staveb kvalitu vyžadovat a penalizovat její nesplnění. Tak se chová správný hospodář a jestli to neumí, musí být vyměněn, protože selhal,“ říká Pošvářová.

Podle informací ČTK jde také o problém mostu Koberný, řešením je vyfrézování vozovky, protože se v ní vytvářejí vzduchové kapsy. To však Miloslava Pošvářová vylučuje. „Nevím, jaké vzduchové kapsy má pan ministr na mysli. Jeho vyjádření by měl připravovat alespoň odborník a ne tiskové oddělení. Říká totiž nesmysly. Oprava pouhým vyfrézováním vozovky na mostu Koberný není možná, protože most je zvlněný chybou provedeného předpětí v podélném směru, jak je vidět na obrázku. Voda se shromažďuje v prohlubních, vytvořených tvarem mostu ve vozovce a zamrzá. Žádné vzduchové kapsy se nevytváří, to je nesmysl. Vada je samozřejmě obtížně odstranitelná. Most vykazuje i další vady vzniku trhlin v nosných částech mostu. Řešením je vybourání stávající mostovky, její nové vybudování, výškové vyrovnání, provedení nové izolace a poté dokončení samotné vozovky. Opět zcela tristní stav s absencí technického dozoru ve výstavbě. Toto se prostě nesmí stát, jedná se o škodu v desítkách milionů Kč a vadu není možné zjistit při dokončení mostu a jeho předání do majetku státu,“ říká Pošvářová.

Jak již Miloslava Pošvářová uvedla, penalizace za nesplnění termínu stavby a penalizace za neodstranění vad ve stanoveném termínu měla být již dávno uplatněna, avšak dosud se tak z neznámých důvodů nestalo. Vymlouvat se, že penalizace bude uplatněna po převzetí kompletní stavby je v rozporu s logikou, jestliže ministr Prachař uvádí, že stavbu v nejbližší době vůbec nepřevezme. Ono se totiž může stát, že se nárok neuplatní včas a sankce bude promlčena. Na problémy dálnice D3 upozorňuji na všech tiskových konferencích, podívejte se na tu z března 2014.

(k D3 se paní Pošvářová vyjadřuje v 11. minutě)

Stavbu D3 provedlo sdružení společností Strabag, Eurovia, Metrostav a Inžinierské stavby Košice.

 

Kontakt na Miloslavu Pošvářovou:

e-mail: miloslava.posvarova©yahoo.com

mobil: + 420 602 711720

* * *

TK ve věci dálnice D47: Miloslava Pošvářová odhaluje skandální nečinnost odpovědných!

Miloslava Pošvářová reaguje na reakci ministra dopravy Antonína Prachaře na její včerejší TK!

Veřejnoprávními médii skandálně zamlčená TK Ing. Miloslavy Pošvářové Ph.D.!

Utichl závažný konflikt „Pošvářová versus Prachař“ zcela, nebo jen pro veřejnost…?!

TK Miroslavy Pošvářové: Vyslán signál jako z Aurory! Jakoby ho nikdo neslyšel či nechtěl slyšet…?!

 

Jan Šinágl, 7.8.2014

Originál TZ ze dne 8.7.2014

* * *

Odpověď ministra dopravy Antonína Prachaře na TZ Miloslavy Pošvářové

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (4 Votes)
Share

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v levém sloupci zcela dole)