Ondřej Neff to nemohl napsat lépe (LN, 21.9.2020). Měl jsem Ford Mondeo, žádné opravy, žádná elektronika, žárovky jsem si mohl vyměnit sám – byl jsem pánem auta. Dnes je pánem auta elektronika.
Připomínám, že až 90% času stojí většina aut v garáži, uhasit požár elektroauta je velký problém. Pro města a místní dopravu dává elektroauto smysl, pro prostor mimo ně je to nesmysl. Smysl má zvyšovat jejich využitelnost sdílením a pouštět na silnice jen ta, která splňují současné předpisy. To politici nedovolí. Smysl mají hybridní auta, kde se energie doplňuje během jízdy, ale jako vše mají i své nevýhody – ticho v autě zvyšuje riziko usnutí řidiče, nebo přehlédnutí auta chodcem, kdy není auto slyšet (tady by měli výrobci něco vymyslet, aby auto bylo automaticky "slyšet" v místech s mnoha lidmi a na přechodech).
Čeká nás za čas opět poučení přírodou o našem nerozumu a sebevražedném chování? Bezbřehý konzum a blahobyt dosáhl konečné hranice – likviduje přírodu a přirozené lidské vztahy. Vidíme to všude kolem sebe - tedy ti, co ještě neztratili zdravý rozum.
Jan Šinágl, 22.9.2020
* * *
„Kdy to celé skončí, netuším, jako asi většina lidí, včetně odborníků. Bojím se ale, že správná odpověď je asi tato: skončí to, až škody ekonomické budou méně únosné než škody na lidském zdraví, v našem systému je zakódováno privilegování ,tvorby zisků', ta musí nakonec vždy zvítězit nad utrpením pouhých vyrábějících, lidských zdrojů'.“
Václav Bělohradský
***
Jen takové společnosti se bude dobře dařit, ve které staří muži sázejí stromy, o nichž vědí, že v jejich stínu už nebudou odpočívat.
Antické moudro
Read more...