Ředitel pražské ZŠ Jan Korda to vystihl přesně: „Co ve školství neumíme, tak řešíme zrušením. Nezdá se mi to jako dobrá cesta.“ (LN, Školáci jen anglicky? Chyba. LN 20.4.2022).
Pokud MŠMT zákaz myslí vážně, připouští tak, že české děti jsou méně nadané než v západním a ostatním světě. Dopouští se tak diskriminace přirozené inteligence dětí, ochuzuje jejich duševní vývoj a oslabuje budoucnost země. Mnoho dětí na Západě se běžně učí více než jednomu jazyku, ovšem způsobem, ke kterému má většina českých škol zřejmě hodně daleko, což platí i pro výuku mateřského jazyka.
Místo abychom dokázali dělat věci pořádně, vymýšlíme stále nové a nepotřebné recepty, předpisy a zákony. Potom to končí tak, že ani za 30 let nejsme schopni vybudovat kvalitní dálniční a železniční síť. Výchova, vzdělání a poznávání jiných zemí, je základem pro úspěšnou budoucnost každé země. MŠMT opakovaně svými návrhy a rozhodnutími dokazuje, že by základní civilizační výuku potřebovalo samo. Kolik cizích jazyků ovládá ministr Jan Gazdík a jaká je asi úroveň jazykové vzdělanosti na samotném MŠMT? Panu ministrovi jsem posílal projev J.A.Bati z roku 138 jak je třeba vychovávat mládež, ani nepoděkoval…
Jan Šinágl, 22.4.2022
Read more...