ČR bude muset řešit financování budoucího důchodového systému. Chile mělo velmi špatnou silniční síť. Gen. Pinochet si na její vybudování vypůjčil peníze z důchodového fondu (Václav Klaus také - i z příjmů z turismu…). Dálnice se postavily a peníze byly z vybraného mýtného vráceny zpět do důchodového fondu. Dnes do něho mýtné z dálnic bohatě přispívá.
Vyprávěl známý, má dobré informace. Nemám čas je ověřovat, ale jistě zajímavé a námět k zamyšlení. Je jen otázkou, kolik kilometrů dálnic by muselo být vybudováno v ČR, aby utáhly důchodový systém za předpokladu, že by se u nás postavily dálnice tak kvalitně, jako se staví na Západě a nemusely se v záruce či po ní nákladně opravovat…
Když už jsme u českého stylu „stavění“: „Páni inženýři pochopili přední architektonickou zásadu při moderní rekonstrukci měst; oni dobře vědí, že nejhlavnější věcí je bořit, a každé místečko ve městě, které je zastaveno, by se mělo vlastně červenat za zcela pochybenou existenci svoji.“ Jan Neruda, Národní listy, 1887.
Zastavená i nezastavená místečka v Praze se červenají dodnes a ani UNESCO jim nepomůže. Nanejvíš nastaví zdrcadlo, do kterého se stejně dívat nebudeme. (LN 26.10.2019: Politiky pražské památky nezajímají, I. K. Kyzourová, historička umění.
Zná někdo období, kdy si Češi vládli sami a prosperovali? Je to o charakteru, který nemohl být nepoznamenán dějinami. Proto se nám dařilo nejlépe, když nám vládli jiní, nebo jsme se na vládnutí jen podíleli.
Jan Šinágl, 27.10.2019
* * *
Před 60 lety obdržel Jaroslav Heyrovský Nobelovu cenu. Jako první Čech
Read more...