Každý den křižuje Českou republiku a Německo několik denních autobusových spojů Norimberk-Praha a Praha-Norimberk. Provozují je německé dráhy DB Deutsche Bundesbahn a cesta non-stop trvá 3 hodiny. Na vybudování rychlé železniční trati např. přes Furth im Wald a Domažlice-Plzeň se nikdo nezmohl a trasa přes Plzeň-Cheb byla dlouhá léta ve výstavbě a zřejmě už pro rychlé spojení nevyhovuje. Za komunismu zde ale jezdil přes Mariánské Lázně Orient-Express až do Paříže. Stejně tak bude jezdit Student-Agency z pověření DB i do Mnichova.
V pondělí jsme doprovázel přítelkyni na Wilsoňák k spoji do Norimberka v 15.30. Když už se autobus rozjížděl, přiběhla vyděšená Češka žijící už léta v Duisburgu s dvěma malými dětmi kolem 6 let. Marně se vyptávala na nádraží odkud ten autobus vlastně jezdí a nakonec ji musel poradit jeden Němec. Tohle spojení je už v provozu jistě dva roky a na informacích v hlavním nádraží /že by z konkurenčních důvodů, když podobný český spoj stejně neexistuje?/ jí nebyl ochoten nikdo říci, odkud ten autobus vlastně jezdí. Najít jeho nástupiště není opravdu jednoduché, chybí jakéhokoliv označení neřku-li v němčině či v dalších jazycích, ale jezdí s ním spousta cizinců a tak musíte projít oběma patry nádraží a jít do Fantovy kavárny a tam si otevřít těžké dveře na magistrálu.
Německý omnibus nemůže často zastavit ani na určeném místě, sám jsem už několikrát viděl filutu v osobáku, který nechtěl autobusu uvolnit místo, příslušný drážní personál samozřejmě nikde. Prší-li nebo sněží, můžete si odvézt do Norimberka ještě zadarmo chřipku, sedět můžete na schodech Fantovy kavárny a koho by to z personálu Českých drah zajímalo?
Utrácí se milióny za propagaci české turistiky v cizině a zde na konkrétním případě vidí každý českou lhostejnost, totální neinformovanost, možná úmyslnou, šlendriánství i sprostotu. Člověk se musí i po dvaceti létech změn jenom stydět.
Václav Hora, Frankfurt/M, 2.11.2011
Komentáře
Je přirozenou českou náturou používat jméno komiksu, hlavně ne vlastní a nechat
raději pobíhat dokonce Češku s malými dětmi po pražském nádraží než ji sdělit informaci ,jde o
mezinárodní pravidelnou spoj a označení
stanoviště je zcela normální jako označení např.nástupiště , odkud jezdí vlaky třeba do Vídně. Ovšem podle článku
v MF-Dnes 3.11.2011 ČD vymazaly např.- i žluté vlaky konkurence z jízdních řádů.
Jak může někdo pomlouvat tímto český národ, že kritizuje nepořádek lze těžko pochopit a doufejme, že ryzí Češka Evey Hammond je ve stálém kontaktu se svým psychiatrem.
německým měsícem, dálnice je dávno dostavěná a že by po ní měly jezdit vlaky,
to jsem ještě neslyšel. Navíc jde o dohodnutou, asi šestkrát denně pravidelnou spoj,u Student Agency je to poněkud jinak.
Kritizuje-li někdo chování Českých drah a jejich postoj k turistice je pak přesným opakem, hrdým vlastencem s ryze českým jménem nikoliv blbým pseudonymem,
který má právě zájem na tom, aby naše vynikající Česká republika vedená moudrými a chytrými vládci neustále vzkvétala a
měla příliv deviz pro mimořádné odměny a
korupce všech možných politiků i manažérů.
Student Agency jezdí i do Düsseldorfu, kde také nejsou označená nástupiště, chybí jízdní řády a také tam dodávky a osobní vozy blokují provoz autobusů.
Je přirozenou českou náturou fňukat a pomlouvat český národ, čili se tomuto příspěvku vůbec nedivím...