Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Kalendář událostí

čt dub 11 @08:30 -
OS Kolín - II. kolo: Šinágl a spol. obžalován
čt dub 18 @17:30 -
Praha Americké Centrum: ETIKA UMĚLÉ INTELIGENCE
st dub 24 @08:30 - 11:00PM
Zlín - konference: Baťův odkaz světu
čt dub 25 @09:00 - 01:30PM
Zlín - konference: Baťův odkaz světu

Nejnovější komentáře

  • 27.03.2024 18:58
    ČR dostane z EU 73 miliard Kč na investice do dopravy či ...

    Read more...

     
  • 27.03.2024 18:44
    „Lockdowny mají závažnější důsledky než samotný covid“ Z ...

    Read more...

     
  • 27.03.2024 08:59
    Mezinárodní ratingová agentura Moody's dnes zhoršila ...

    Read more...

     
  • 27.03.2024 07:26
    Vážení přátelé zahrádkáři a sympatizanti ZO ČZS Pod Majerovic ...

    Read more...

     
  • 25.03.2024 17:28
    Universal supranational citizen Why does today's Europe face ...

    Read more...

     
  • 25.03.2024 17:26
    Univerzální nadstátní občan Proč dnešní Evropa čelí nebezpečí ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

Arriva bus

Aktualizováno 25.9.2018:  Řidiči Arriva Východní Čechy Kutná Hora mají od května 2018 tyto dlužné částky za čekání bez problémů hrazeny. Řidiči Arriva Střední Cechy Králův Dvůr a Hořovice do dnešního dne tyto částky hrazeny nemají. Vedoucí dopravy v Králově Dvoře ing. Vladimír Káš řidičům tvrdí, že na tyto částky nemají nárok. Peníze jim vráceny nebudou ani když to požaduje právní zástupce.

Helena Malá, Tomáš Pechman, 24.9.2018

* * *

Dobrý den,

jmenuji se Helena Malá, já a můj kolega, jsme bývalými řidiči autobusu firmy ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY s.r.o. Měli bychom pro Vás námět na reportáž, jak firma neoprávněně krátí řidiče na měsíčních mzdách. V roce 2015 a 2016 neoprávněně krátili mzdu, když některým řidičům rozdělili směnu tak, aby jim nemuseli platit mzdu za dobu čekání mezi spoji a následně (od února 2016) sice dělenou směnu zrušili, ale nadále těmto řidičům krátili mzdu za dobu čekání mezi spoji, která z hlediska výpočtu mzdy nebyla považována za dobu výkonu práce, i přestože věděli, že porušují zákon.

Tato skutečnost se řešila u soudu a v loňském roce 2017 Nejvyšší soud ČR vydal rozhodnutí (rozsudek ze dne 26.9.2017, sp.zn. 21 Cdo 4959/2016), kterým stanovil, že „V případě členů osádky autobusu městské hromadné dopravy a členů osádky autobusu linkové osobní dopravy, u které délka žádného ze spojů nepřesahuje 50 km, se v době právní úpravy účinné od 1. 1. 2009 do 31. 12. 2016 na pracovní dobu, a tedy ani na dobu čekání mezi spoji ve veřejné linkové osobní dopravě v rámci linky časově a místně určené jízdním řádem, nevztahoval režim ustanovení § 3 písm. a) nařízení vlády č. 589/2006 Sb.; uvedeným zaměstnancům v dopravě proto za dobu čekání mezi spoji nenáležela odměna podle ustanovení § 9a a § 28 odst. 3 nařízení vlády č. 589/2006 Sb.“

Nejvyšší soud ČR dále jasně uvedl, že doba čekání mezi spoji ve veřejné linkové osobní dopravě v rámci linky časově a místně určené jízdním řádem představuje u řidiče jako člena osádky autobusu městské hromadné dopravy a člena osádky autobusu linkové osobní dopravy, u které délka žádného ze spojů nepřesahuje 50 km, výkon práce, za který náleží mzda.

OSD (Odborový svaz dopravy) se sídlem náměstí Winstona Churchilla 2, 130 00 Praha 3, všechny předsedy ZO OSD uvědomil o rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, aby neprodleně všem těmto řidičům tuto skutečnost dal na vědomí s tím, aby bezodkladně kontaktovali příslušného právníka regionálního poradenství ČMKOS, předložili kompletní mzdové podklady k uplatnění u zaměstnavatele výzvou k plnění.

Já, kolega a ještě pár dalších jsme s pomocí Mgr. Houbové firmu vyzvali k plnění, ale bohužel naší výzvu neakceptovala, dokonce na výzvy ani nijak nereagovala.

Rozhodli jsme se tedy vše zveřejnit v televizi, protože máme více podnětů, které by měla naše veřejnost a kraje vědět, jak firma Arriva ve středních Čechách zachází s penězi, které patří řidičům.

Dále shromažďuji důkazy o krácení řidičů, kteří jezdí pod Pražskou Integrovanou Dopravou a mají nárok na dvacetikorunový příplatek za každou odpracovanou hodinu za náročnost.

V době kdy tito řidiči jezdili pod Arrivou Praha se sídlem ve Vršovicích jim tento příplatek byl řádně vyplácen a od okamžiku kdy je převzala Arriva Střední Čechy s.r.o. se sídlem Králův Dvůr, Pod Hájem 97, začali být od ledna 2018 kráceni na dvacetikorunovém příplatku o 4,50 Kč s tím, že na celý tento příplatek nemají nárok, protože přistavení a odstavení vozu se nepovažuje za jízdu pro PID (rozhodl to tak Ing. Vladimír Káš).

Dosud tito řidiči jsou o tento příspěvek kráceni a dorovnání, které firma předsedům odborových organizací a řidičům přislíbila dorovnat, ale ne celý, dosud tak neučinila, což je už osm měsíců.

Minulý měsíc (červenec 2018) se firma tento dluh všem těmto řidičům snažila doplatit, ale bohužel peníze, které jim dlužili, vypočítali s chybou ve prospěch svůj a navíc tyto peníze řidičům zanesla do výplatní pásky (jako nezdaněný příjem), ale bohužel ne do hrubé mzdy, takže řidiči opět peníze na účet nedostali.

Paradox všeho je že, firma má svůj areál pro parkování autobusů a tři řidiči musejí parkovat autobusy na aut. nádraží, ke kterým musejí dojíždět svými osobními vozy, parkovat na placeném parkovišti za dvacet korun na celý den a ještě jsou firmou ze mzdy kráceni, tak že dvacetikorunový příplatek nedostávají celý a ještě zaplatí každý měsíc 440 Kč za parkoviště a přitom by mohli parkovat v jejich areálu, kde mají také své parkoviště pro os. vozy. Místo toho v areálu parkují kamiony různých firem a jejich autobusy musejí parkovat na autobusovém nádraží a ještě si platit parkovné.

Je ale ve firmě řidič, který jako tito řidiči, co si musejí platit parkovné, začíná linku a také končí linku jako oni na autobusovém nádraží a bydlí na Vráži u Berouna, což je cca 7 km a má umožněno po ukončení linky parkovat s autobusem přímo u svého domu kde bydlí, není to vůči těm, co si musejí platit parkovné trochu diskriminující? A takových je tam více. 

Na jedné straně firma šetří a na druhé straně nechává vyvolené řidiče najíždět zbytečné km.

Na případné a další otázky Vám já i kolega rádi odpovíme.

                                                                                                             

S pozdravem

Helena Malá                                                  Tomáš Pechman

Mobil: +420 603 214 433                              Mobil: +420 604 460 418

E-Mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

21.8.2018

* * *

Oba řidiči mne oslovili s prosbou o mediální pomoc. Využívám často služeb firmy ARRIVA. Jako její zákazník jsem celkem spokojen. Hovořil jsem s mnoha řidiči. Obdivuji jak zvládají svoji náročnou profesi. Od žádného řidiče jsem chválu na vedení firmy v České republice dosud neslyšel. Škoda, že si vedení nedokáže vážit svého skutečného kapitálu, který je základem její kvality a prosperity. Bylo tomu tak např. u firmy Baťa, největší předválečné firmy v Československu a sedmé největší na světě, kde byl každý nazýván místo zaměstnancem spolupracovníkem. Dne 17.8.2018 byla oslovena veřejnoprávní ČT s prosbou o pomoc – do dnešního dne se autorům dopisu neozvala.

Už více řidičů odešlo na protest proti jednání a chování vedení firmy. Takováto firemní politika by těžko vedla k trvalé prosperitě firmy a spokojenosti zákazníků – a spokojenosti jejích řidičů. Řidič je jedním z pilířů firmy. Nebude-li tento pilíř stabilní, zhroutí se jako nedávno most v Itálii. Vše kvalitní potřebuje dobrý fundament.

Pokud bude mít vedení firmy zájem, bude její reakce zveřejněna na www.sinagl.cz.

 

Jan Šinágl, 25.8.2018

* * *

ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY s.r.o. kürzt ungerecht die Löhne ihrer Fahrer

Illegal reductions of drivers' salaries by the company ARRIVA STREDNI CECHY s.r.o.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 3.67 (3 Votes)
Share

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v levém sloupci zcela dole)