… Každá pracovní porada je přehlídkou masek, každý pracovní výkaz, každá žádost o grant a daňová optimalizace jsou cvičením v upravování pravdy. Zastaralý komunistický slogan „spojení proletářů všech zemí“ šel stranou, žádá se zisk, růst, efektivita, inovace – komunistickou ideologii nahradil pragmatický požadavek výkonu.
… Reklama není ničím jiným než společensky tolerovanou a žádoucí lží, na jejímž neustálém zdokonalování pracují dobře placené týmy. Podle Havla lež komunistické ideologie sjednocovala společnost, dnes ji sjednocuje lež reklamy.
… Stáváme se odborníky na management dojmů, přičemž hlubiny našeho já postupně průsvitní. Lidé se vytrácejí a zůstávají s maskami. Navíc roste cynismus – lidé vědí, „jak to chodí“, nevítězí pravda, ale prezentace.
… Žijeme v mnohem lidštější společnosti, než byla ta normalizační, ale ekonomický i politický systém jsou natolik prosáklé cynickými hrami, že přílišná účast v nich může být toxická
Read more...