Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Nejnovější komentáře

  • 09.05.2024 10:36
    Zásadně se držím názoru člověka velice kompetentního, velitele ...

    Read more...

     
  • 09.05.2024 10:26
    Tane mi na mysli Havlíčkovo „Kéž by nám Pán Bůh všeliké to ...

    Read more...

     
  • 09.05.2024 10:22
    Slavilo se taky v Plzni, k té ty americké automobily jaksi ...

    Read more...

     
  • 09.05.2024 10:19
    VOP Stanislav Křeček: Sovětští vojáci k nám nepřivezli ...

    Read more...

     
  • 09.05.2024 10:12
    Kauzu pana Šnajdra znám a ve světle toho co se děje mému ...

    Read more...

     
  • 09.05.2024 10:07
    Neskutečné!!! Přeci již jen stíhání advokáta by mělo AK vést ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

Home Credit logo… Vzápětí po instalaci mi volali z galerie Myšina v podchodu pod hlavním nádražím v Brně, že je třeba dílo okamžitě odstranit. Proti tomu jsem neprotestoval, jen jsem odmítl věc zatírat osobně. Takže zazářila blaženě nekonfliktní čirá bílá. A upřímně řečeno jsem takovej vítr vůbec nečekal a měl jsem z reakce čirej strach. A nadělal jsem vrásky vedoucímu galerie Petru Kvíčalovi z FAVU, kterej byl za celou věc zodpovědnej. …

***

Jak vás to dílo napadlo – a inspirovalo vás k němu dílo vašeho kolegy z pražské UMPRUM Jana Kvíze: „Díky, že můžem“ (seznam 30 nejbohatších Čechů ke 30. výročí sametové revoluce)?

Přemýšlel jsem co si počít s tímto fenoménem. Prvně jsem chtěl dělat Home credit s claimem „The real anarchy“, ale kamarádova přítelkyně při přípravě šablony pravila, že je to slabý, tak jsem to ještě chvíli cumlal na jazyku, až se tohle ukázalo jako cesta. Dílo Jana Kvíze jsem v té době neznal.

Kdy a z jakých pohnutek k té instalaci došlo?

Psal se rok 2013. Přihlásil jsem se do výběru té galerie, splnil požadavky, aby věc nebyla vulgární nebo politická. Během nočních hodin jsem oficiálně nakladl barvy na podklad a šel bucat.

Tím se vše vysvětluje, vaše dílo přišlo o šest let dřív než Díky, že můžem Jana Kvíze. Nicméně vám vaše dílo nepřijde politické? Podle toho, co vím, dobře zapadá do kontextu vaší tvorby (viz změna loga Albertu na Albertinu, Nova na Hovna), která mi přijde výsostně politická. Řekl byste o sobě, že jste aktivista?


Za aktivistu u nás se myslím považovat nedá. To slovo je kontaminováno nejpozději ústy Václava Klause. Ale i tak bych se za něj asi neoznačil. Nedělám nic konkrétního, jen trochu zbaběle komentuju. A to mi na nás Češích (a na sobě) hodně vadí. Tato role smějící se bestie, kdy všichni jen děláme koláže a vtipy. Ale reálně pohnout se světem mi nejde. Když se o to pokusím, začnou mi padat věci z třesoucích se ruk. Takže mi zůstává tato forma zvolání, výkřiků a ironie. Útěků do postranní kapsy fantazie. V tomhle jsem spíš pasivista, kterého občas probudí ze spánku nečekaná rána.

Jak přesně došlo k zákazu a odstranění vašeho díla Homecredit? Bránil jste se nějak?

Vzápětí po instalaci mi volali z galerie Myšina v podchodu pod hlavním nádražím v Brně, že je třeba dílo okamžitě odstranit. Proti tomu jsem neprotestoval, jen jsem odmítl věc zatírat osobně. Takže zazářila blaženě nekonfliktní čirá bílá. A upřímně řečeno jsem takovej vítr vůbec nečekal a měl jsem z reakce čirej strach. A nadělal jsem vrásky vedoucímu galerie Petru Kvíčalovi z FAVU, kterej byl za celou věc zodpovědnej.

Celý článek>

P.S.

Žádné úřední jednání trvající měsíce či roky. Další důkaz, že Petr Kellner byl nad zákonem. Nedivím se, že v rozhovoru není uvedeno celé očanské jméno výtvarníka.

J.Š. 14.4.2021

***

Kellner, Klaus, Zeman, Dvořák, Škodovka a Baťa

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (3 Votes)
Share

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v levém sloupci zcela dole)