Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Nejnovější komentáře

  • 17.05.2024 16:43
    Vážení přátelé zahrádkáři, vážení sympatizanti Zelené brány do ...

    Read more...

     
  • 15.05.2024 11:01
    Větší tragikomedii jsem fakticky nezažila co předvádí tento soud ...

    Read more...

     
  • 15.05.2024 10:58
    Státní zástupce Mgr. Petr Valíček 25.4.2024: K ohledání, u ...

    Read more...

     
  • 15.05.2024 10:05
    Až teď jsem si toho emailu všiml.. Advokáta, že nepotřebujeme?

    Read more...

     
  • 14.05.2024 11:21
    Pokud se někdo domnívá, že lživým zápisem v dokladech problém ...

    Read more...

     
  • 13.05.2024 16:04
    “Je velmi těžké najet na válečnou ekonomiku. Ještě těžší ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

Zajímavý rozhovor se soudcem JUDr. Vojtěchem Ceplem ml. a zajímavé myšlenky pana soudce, ale proč v případě mé žaloby na místopředsedu KPV ČR, předsedu Klubu dr. Milady Horákové a čestného občana Řevnic Ing. Františka Šedivého, nepoužil jako rozhodující důkaz a oprávněnosti mé žaloby záznam ČT ví jen on sám (mne jeho nemravný rozsudek stál zatím cca 40.000,-Kč)?!

 

Mimochodem jiným úřadem jsou chráněni i pánové John Bok a Zdeněk Jemelík – je jím úřad  nejvyššího představitele státu. Ne nadarmo posloužil John Bok právě Františkovi Šedivému svým lživým svědectvím u KS v Praze. Posloužil i MUDr. Naděždě Kavalírové, předsedkyni KPV ČR a Rady ÚSTR, která je také pod ochranou stejného úřadu na Hradčanech, resp. jejich současného pána. Smutné, že pan Bok byl důvěrníkem Vladimíra Hučína, který naopak svědčil v můj prospěch před soudcem Ceplem ml. Divíte se, že takovéhoto člověka navrhuje prezident Klaus opakovaně na ombudsmana…?! Divíte se, že KPV ČR je pod ochranou Hradu? Článek Otevřený dopis muklům a jejich rodinám“ je dostatečným svědectvím co představuje současné vedení KPV ČR a co si máme myslet o všech, kteří toto nemravné až zločinné spolčení podporují – v čele s prezidentem Václavem Klausem…?!

Škoda, že v rozhovoru soudce Vojtěch Cepl ml. nerozvádí problematiku utajované minulosti soudců, kteří ač veřejně činí, mají i podle Ústavního soudu právo zamlčovat svoji minulost. Takže ani já jsem se nemohl dozvědět, zda-li v případě prohraných soudů s Grebeníčkem a Haló novinami, nerozhodovali podjatí soudci díky svému dřívějšímu členství ve zločinecké KSČ a jejichž skandální rozsudky mne stojí opravdu „sametovou“ cenu cca 90.000,-Kč...?! Nelze se divit, když i předseda Ústavního soudu byl členem této zločinecké organizace, které věrně sloužil či lépe řečeno poslouhoval. Poslouhoval tak, že se i dnes stydí udělit mi souhlas s přečtením jeho rigorózní práce v archivu UK na téma budování socialismu v Itálii. Je skandální, že tento člověk zastává tak důležitý úřad. Je to naprosto stejné, jako kdyby po skončení II.světové války člen NSDAP zasedl na místo Ústavního soudu Německa! Proto ani obsah tohoto článku nepřekvapuje, výjimám: JUDr. Milan Špryňar byl předsedou OS v Chrudimi, kde nahradil ve funkci JUDr. Jaroslava Vařejčku, absolventa dvouleté komunistické právnické školy. Odešel do důchodu v 72 letech, v poslední době byl předsedou senátu. Nevím přesně v kterých letech byl ve funkci předsedy OS v Chrudimi, bylo to někdy po roce 1996 cca do roku 2001!“ Autor tohoto textu pan Jiří Komárek byl dnes policií zatčen…?!

K diskusi o výši pokut při dopravním přestupku. Samozřejmě jsem pro určovat výši pokuty podle výše majetku. Trapná argumentace premiéra Nečase, který upozorňuje na možnost, kdy  bohatý může jezdit favoritem a chudý, který vydá všechny své peníze, drahým vozem, nemůže obstát a je premiéra země nedůstojná. V podstatě svým názorem podporuje zvyšování nebezpečnosti na našich silnicích. Ve Švýcarsku jel šofér drahého auta rychlostí 290 km a zaplatil pokutu v citelné výši, odpovídající jeho majetkovým poměrům – cca 20.000.000,-Kč. Myslíte si, že si to příště dovolí a bude ohrožovat ostatní účastníky silničního provozu? Těžko po takové pokutě, ale určitě, pokud by zaplatil jen 10.000,-Kč. Kdo obrací každou korunu dvakrát – a takových přibývá – si to příště jistě rozmyslí stejně, byť zaplatí 2000x méně. Počet potenciálních vrahů a sebevrahů na silnicích narůstá, situace je kritická. Účinný postih např. i včetně zabavení auta na určitou dobu je žádoucí, nechceme-li, aby na silnicích stoupal počet nevinných obětí. Přísné tresty budou působit především tím, že existují a ne tím, že budou používány. Tento princip tvrdých postihů by měl být zaveden i u trestných činů – zejména v oblasti korupce a zneužívání pravomocí veřejného činitele. Měl by být spojen i se ztrátou veškerého majetku – i majetku příbuzných, pokud neprokáží jak jej nabyli, kdy pachatel je jediným „chudým“ z rodiny.

Potřeba důchodová reformy je následkem skandálního hospodaření státu od roku 1989. V jiných zemích se na peníze určené pro důchody nesmí sáhnout – u nás se důchodová pokladna používala jako samoobsluha na ucpání děr ve státním rozpočtu a nedala se do ní ani koruna z privatizací a prodeje státního majetku. Divíte se, že tam dnes chybí cca 30 miliard Kč?! Chtít od těch co tento stav způsobili a nesou za něj plnou odpovědnost řešení, resp. se jej dočkat, může očekávat jen velmi naivní člověk. Bude hůř, na dluh se nedá žít věčně. Těm co jej způsobily se určitě špatně žít nebude. Český občan snese a unese jako málokterý občan na světě…

Švejkové nemají v povaze bojovat přímo a s rizikem, války za ně vyhrávají jiní, ale vždy se cítí jako „vítězové“, zatímco druzí za ně umírají. Svět jen ze Švejků by byl možná bez válek, ale také bez mravních hodnot, které zanikají a současně vznikají bohužel především utrpením, konflikty, válkami a kdy si jejich potřebnost a význam pro život lidé nejvíce uvědomují, zatímco životem v „míru“ postupně jejich vnímání a udržování postupně slábne. Ostatně obávám se, že by si to i svět plný Švejků jednou rozdal ovšem způsobem jim vlastním – asi takovým jakým se Jaroslav Hašek kdysi choval na Rusi a kdy se zachránil zbabělým útěkem před polním soudem legionářů. Skutečná morálka, mravní hodnoty a jejich vnímání vznikají a jsou podmíněny vždy utrpením – blahobyt a mír je jejich hrobem a počátkem dekadence, pokud je společnost zbavená tradice, výchovy, vzdělání, silných osobností a elit. Přirozenost člověka je neměnná, proto se dějiny stále opakují. Lidstvo je nepoučitelné. O to více se má každý dle svých možností svým životem, svými schopnostmi a možnostmi, pokusit tomu čelit.

Mne zítra čekají dvě přestupková řízení na MÚ Hořovice. První ve věci TO podaného na moji osobu Martinem Michalem, jeho ženou Helenou Vondráčkovou a dalšími. Druhé ve věci mnou odstraněného volebního plakátu Petra Nečase ze žebrácké pošty. První řízení nebude veřejné, přesto, že jsem o to požádal. Samozřejmě budu žádat o veřejné projednávání i druhého řízení. O tom, kdo je Martin Michal si můžete přečíst ZDE – výjimám:

1. MM je popáté ženatý (5. svatba v 48 letech – což vypovídá leccos o charakteru sňatkového podvodníka). V pořadu MM uvádí, že má krásné děti a se všemi exmanželkami má výborný vztah... (proč se teda rozváděl?)

2. Jak uvádí seriózní internetový portál Revue.idnes.cz, „Martin Michal, bývalý majitel zrušené společnosti Air Terrex a akcionář firmy Terrex Group, který v minulosti vlastnil fotbalové kluby v Xaverově a v Kladně, byl stíhán v souvislosti s podezřením z rozsáhlých podvodů za čtvrt miliardy korun. Podle policie měl vylákat z několika bank obrovské úvěry, za něž údajně ručil neexistujícím majetkem. V letech 1996 až 1997 strávil sedmnáct měsíců ve vyšetřovací vazbě.“ K tomu dodejme, že v obchodním rejstříku lze dohledat 11 firem s angažmá MM s obměnou jména TERREX (např. Air Terrex, Terrex Group, FFC Terrex, Terrex Terno, Terrex Interpramen, atd.), skoro všechny firmy jsou v likvidaci. Velký počet spřízněných firem se v 90 letech zakládal k machinacím a zakrývání peněžních toků a tunelování. Nakonec byl MM z vazby propuštěn, pro nedostatek důkazů, což neznamená, že peníze nezmizely! (Vzpomeňte, Al Capone taky nebyl odsouzen za vraždy, svědci vždy záhadně zmizeli, nakonec skončil ve vězení ze za „pouhé“ daňové úniky).

3. MM si vypůjčil v Živnobance 3,5 mil. Kč, peníze utratil, nevrátil, no a když soud dokonce pravomocně rozhodl a odsoudil MM k úhradě dluhu – MM prohlásil, že je chudák bez peněz, vše patří manželce, a tak soud provedl aspoň exekuci na obchodní podíl v Michalově „Agentura MM Praha“. Jsou to pomluvy bulváru, když je to zveřejněno na oficiálním veřejně přístupném Obchodním rejstříku?!

4. Samostatnou kapitolu tvoří žaloby MM na vše co se hýbe okolo. Žaloby podává na bulvár, což bychom mohli částečně pochopit. Co už ale pochopitelné není, jsou trestní žaloby podávané na příbuzné své aktuálně poslední živitelky – Heleny Vondráčkové – Michalové. Žalobu podal nejen na jejího bratra, který se opovážil upozornit na podezřelou minulost 4x rozvedeného hochštaplera se čtvrtmiliardou dluhů. Trestní udání podal rovněž i na jejího více než 80letého otce!!! Starý pán je nyní popotahován po soudech, je nucen docházet k ponižujícím výslechům, účastnit se přelíčení – kvůli svému zeťákovi!!! Chápe to vůbec někdo? I kdyby měl MM tisíckrát pocit, že se ho příbuzní manželky nějak dotkli, tak k soudu se 80letí tchánové neposílají!!! Je nepochopitelné, že Jan Kraus ve svém pořadu nahrává MM otázkami typu: „Ale ti příbuzní Vaší paní jsou na Vás rozzlobení…“ a MM pak může moudře a smutně mluvit o tom, že když si myslí, že se jemu nebo Helence ubližuje, tak nezná bratra, ani otce! Jemu nic jiného nezbývá než je poslat k soudu, to dá přece rozum…

Minulého jednání PK se zúčastnil. Zpravodajství z obou řízení následuje v tomto týdnu. Další TO pana Michala na moji osobu by mne nepřekvapilo…?!

 

Jan Šinágl, 30.8.2010

 

„VE STÁŘÍ NENÍ LEPŠÍ ÚTĚCHY NAD TU, ŽE JSME CELOU TÍHU SVÉHO MLÁDÍ VTĚLILI DO DÍLA, KTERÉ NESTÁRNE S NÁMI.“

A. Schopenhauer

* * *

„Naše justice je nedemokratická a soudci nejsou zvyklí vystupovat veřejně. Jsou chráněni úřadem, a když potřebují, tak se na něj odvolají. Je to proto, že už dvě stě let se u nás učí systém vynalezený francouzskými revolucionáři. Podle něj je zákon velmi přesný a soudce nepřemýšlí, jen odříkává, co je v zákoně. Dobře se o tom píše v knize Johna Merrymana Francouzská úchylka, která je mezi právníky bestsellerem.“

JUDr. Vojtěch Cepl ml.

* * *

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Share

Komentáře

0 #10 Guest 2010-09-09 10:59
Pane Šinágle, je na mě , omluvit se. Omluvit se za nevhodně volená slova. Vaší osoby si vážím právě proto, co děláte. Tahle názorová rotržka nemůže nic změnit na tom, že si Vás opravdu vážim. Přijměte moji omluvu a potkáme li se někde jindy v diskusi, jistě se podobných způsobů vyvaruji. Mejte se hezky.
0 #9 Guest 2010-09-09 09:25
Vyjádřil jsem věcné svůj názor na daný problém. Pokud se pan Jemelka snižuje k nedůstojným výrazům "pánové jste vedle" a "byl bych rád, kdyby vám to došlo", není už to o argumentech, demokratické diskusi a úctě k názoru druhého. Taková nikam nevede, budí emoce a vlastní problém ustupuje do pozadí. Není-li společnost schopna realizovat rozumná řešení, pak přestaňme diskutovat o tom co je třeba, ale jak situaci změnit. Mé poslední dvě mimořádná zpravodajství snad poskytují dostatek impulsů. Otázka zní, co pro nápravu věcí udělá konkrétně každý občan - ne co napíše. Rád jejich činy zveřejním - ne další zbytečné povídání o tom jak to nejde, je nemožné atd. To nám vždy šlo, jen ne udělat něco sám. Tímto považuji tuto diskusi z mé strany za uzavřenou.
0 #8 Guest 2010-09-09 08:15
Musím s p. Jemelkou souhlasit. U nás by tento přístup byl nejen nedemokratický, ale i zcela nefukční - a tím jsem si naprosto jist. Není-li policie schopna řešit excesy ministrů, policistů aj. řítících se po silnicích rychlostí >180, proč by měla pomocí filcování majetkových poměrů přistupovat k vymáhání práva náhle spravedlivě? Poč myslíte, že by výška pokut stanovená s pomocí šetření majetkových poměrů měla být spravedlivěji než teď? Možnost náhledu policie do vašich majetkových poměrů na základě spáchání často banálního přestupku - navíc vylepšenou možností vyměřit drakonickou pokutu - zamezila dotazu českého orgánu: "Co s tím uděláme, pane řidiči?" V našich poměrech půjde skutečně o výborné přilepšení k platu pro zůčastněné státní zaměstnance - stejně jako celý slavný bodový systém, který také leckde na světě funguje, jen u nás je opět na houby (tedy pardon - zajišťuje mnoha lidem dobrou obživu a mnoha dobrou příživu - jen na bezpečnost silničního provozu má nulový vliv).
0 #7 Guest 2010-09-08 22:35
Pánové, jste vedle. Pokoušíte se porušit demokratické principy rovnosti občana před zákonem a opíráte se o berličku bezpečnosti dopravy. Domnívám se, že mi oba odpovíte na následující dotaz. Proč myslíte, že jízda řidiče, který byl chycen při jízdě bez ŘP, který nikdy nevlastníl byla vyjmuta z kategorie Trestných činů a zařazena zpátky do kategorie přestupků? Podle statistiky Besipu jich bylo za loňský rok 25.000. Soudy by nesoudily nic jiného. Tedy úleva. Komu? Lidem, bez jakékoli kvalifikace řídit, se poskytne úleva a lidem jež jsou schopni zaplatit se přitíží? Pofiderní způsob demokracie. Domníváte se, že řidič bez kvalifikace a navíc bez majetku je to co chceme podporovat jen proto, že majetnější (třeba vlastní pílí) je schopen podpořit státní finanční průser mastnou pokutou? Bezpečnost provozu, tak jak ho chce Bárta řešit je evidentní nedemokratická podpora státního rozpočtu. Byl bych rád, kdyby vám to došlo.
0 #6 Guest 2010-09-08 14:23
Souhlas. Nepřál bych zkusit podobné českým šoférům ve SRN či v CH. Na porušování dopravních předpisů by je přešla chuť – nadosmrti!
0 #5 Guest 2010-09-08 13:12
znám historky od policistů, kdy řidič jedoucí vysokou rychlostí, zastavený hlídkou, na policisty zamával pětitisícovkou se slovy - nezdržujte spěchám. Kdyby však musel vytáhnout třeba 50 000 asi by si své počínání rozmyslel. Čili pokutování podle výše přijmů je zcela v pořádku. Otázkou však je, jak a kdo to bude zjišťovat.
0 #4 Guest 2010-09-06 08:05
Ve Švýcarsku působí účinně výše postihu podle výše majetku na všechny. Zlodějů v drahých automobilech tam na silnicích mnoho nepotkáte, proto i vysoké pokuty jsou udělovány výjimečně (působí především tím, že jsou). Obávám se, že na českých silnicích je více než dost takových řidičů se silnými a nebezpečnými auty. Pro ty je výše pokuty jediná hrozba, kterou respektují. Věřte, že se na českých silnicích poté budete cítit bezpečněji. O ničem jiném to není.
0 #3 Guest 2010-09-06 01:42
Ale ano, pane Šinágle, je to naprosto o nerovnosti občanů. Nerovnosti před zákonem. Navic je to o zcela levicovém štvaní občanů proti sobě. Čím jiným lze vyjádřit myšlenku "Ať bohatí platí víc" než třídním bojem? Váš problém bezpečnosti na silnicích je zcela zástupný. Uvědomme si, že člověk bohatší bývá i inteligentnější . Myslíte, že člověk inteligentnější bude větší hazardér? Povídejte.Potře bujeme tyhle berličky? Jel řidič rychleji z vůle své, nebo z vůle svého vozu či peněz? Pokukujeme li po Švýcarsku můžeme pokukovat i po Kubě či Severní Korei. Ani tam nejsou zvyky zcela zavrženíhodné. Že? Tedy myslím pro většinu společnosti. Propagujete cosi, co je možné ve společností jež nepoznala nacismus ani komunismus. Nepoznala propagaci závisti. Závisti, odporující demokracii. Povídejte.
+1 #2 Guest 2010-09-01 08:50
To jste špatně pochopil pane Jemelko. Není to vůbec o nerovnosti občanů před zákonem, ale o účinném a spravedlivém řešení bezpečnosti. Ve Švýcarsku je tento systém používán. Jistě mi dáte za pravdu, že bezpečnost na švýcarských silnicích je mnohem vyšší než na českých. Je to o rovnosti občanů před zákonem ve smyslu naplnění jeho působení na všechny občany stejně. Nechcete snad tvrdit, že na bohatého bude mít pokuta stejný účinek jako na chudého. To je ta rovnost, kterou myslíte? Tento systém bezpochyby zachrání mnoho životů - i bohatých řidičů.
0 #1 Guest 2010-08-31 21:34
Pane Šinágle. Nechce se mi věřit, že v případě pokut podle výše majetku horujete pro nerovnost občana před zákonem. Opravdu chcete v tomto případě měřit několikerým metrem?

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v levém sloupci zcela dole)