S narůstajícím počtem automobilů narůstá i potřeba parkovacích míst. Dochází nutně k postupnému zpoplatňování parkovacích míst i na venkově i z důvodů zabránění zneužívání parkovací plochy. Podobně tomu bylo kdysi i na Západě. Ne každé město to zvládne optimálně. Na příkladu měst Hořovice a Žebrák to můžeme ukázat názorně.
Hořovice se spolehli sami na sebe, nakoupili levně parkovací automaty, provozují levně a vydělávají. Žebrák se spolehl na pražskou firmu, nakoupil prakticky stejné parkovací automaty draze, provozuje draze a prodělává. Peníze takřka bez námahy „vydělává“ pražská firma.
2016: Hořovice parkovné - 5 parkovacích automatů (počet obyvatel: 6 820)
1.415.054,-Kč – vybráno na parkovném celkem
1.318.454,-Kč - z automatů
96.600,-Kč - za parkovací karty do modré zóny
215.380,-Kč - náklady na parkovací systém
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
1.199.674,-Kč - čistý zisk
2016: Žebrák parkovné - 3 parkovací automaty (počet obyvatel: 1 980)
86.711,-Kč – vybráno na parkovném celkem
217.800,-Kč - náklady na parkovací systém čity Parking group s.r.o.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
131.089,-Kč - čistá ztráta
Parkovací automaty jsou už dnes samozřejmostí a u větších měst nutností. Zůstává otázkou, proč se radní a zastupitelstvo Žebráku nespolehlo na vlastní síly a nerealizovalo projekt parkování jako Hořovice. Lidí má dost. Časově i odborně nenáročný servis a obsluhu parkovacích automatů by zvládli jistě jak městští strážníci, tak i zaměstnanci technických služeb. V podstatě je situace stejná, jako dříve, jen musí město za nevyřešení problému draze platit. Dříve bylo náměstí zneužíváno na celodenní parkování, dnes se auta přesunula např. k parkovišti u Klubu, kde paradoxně parkovací automat chybí? Nevím o městu, které by na parkovacím systému prodělávalo, pokud mu patří parkovací plochy?
Bohužel smlouvu s pražskou firmou lze vypovědět ještě za cenu větších finančních ztrát. Zbývá doufat, že ji vedení města neprodlouží a má ve smlouvě klauzuli na získání, případně levný odkup, parkovacích automatů. Dost možná, že za cca 3 roky, které zbývají do skončení smlouvy, už budou běžné parkovací automaty i s čtečkami pro mobily a CC, takže se starých firma ráda zbaví. Pokud by město Žebrák chtělo moderní, věřme, že se poučí, nakoupí přímo u výrobce a bude je se ziskem pro město provozovat jako Hořovice.
Dopravní provoz ve městě a potřeba parkovacích míst, bude zákonitě narůstat i s chystanou výstavbou průmyslové zóny u Bavoryně. Značný nárůst hustoty dopravy v našem městě nelze proto vyloučit, protože dopravní řešení při kumulaci s žebráckou průmyslovou zónou zatím nevypadá uspokojivě a těžko nezůstane bez negativního vlivu na dopravní situaci v našem městě.
* * *
Městská policie Hořovice
Bezplatná zelená linka: 800 156 166 (tísňové volání)
Pevná linka: 311 545 383 (služebna)
Mobilní: 778 468 362 (služebna)
Velitel městské policie: Světla Dardová (Zástup MD Bc. Alena Beierová)
Pevná linka: 311 545 382
Mobilní: 778 468 361
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Krizová linka: 778 468 360
Městská policie Žebrák
Telefon:
pevná linka: 311 533 120
mobilní: 602 650 447
E-mail:
oficiální: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakty
* * *
I údaje o Městské policii z webových stránek obou měst ukazují rozdíl v kvalitě a informační službě občanům.
Rád bych dal tento článek na vědomí i občanům zveřejněním ve Zpravodaje města Žebráku. Bohužel jeho redakční Rada mé kritické články nepovažuje za vhodné a opakovaně je odmítá. Každé schopné vedení jakékoliv organizace vždy uvítá pozitivní kritiku, která mu umožňuje dělat práci co nejlepší. Pouhá chvála k ní nepřispívá i když je také jistě na místě. Věřme, že i v tomto směru se vedení města Žebráku polepší v zájmu co nejlepší služby občanům a jejich městu. Přeji mu v tomto směru mnoho zdaru.
Jan Šinágl, 7.4.2017
Komentáře
RSS informační kanál komentářů k tomuto článku.