Dobrý den,
chci vám oznámit velice špatnou zkušenost, která je i porušením lidských práv v této pohnuté době. Můj syn (30 let) trpí těžkou nevyléčitelnou chorobou. ME/CFS je srovnatelná například s rakovinou. Máme i svůj klub pacientů. Můžete se zde podívat na bližší informace o synově nemoci. http://me-cfs.eu/mecfs_fakta/.
Pro syna je velmi obtížné se pohybovat a něco sám vyřizovat. V pátek 3. dubna byl odpoledne navštívit se svým přítelem poštu v Novém Strašecím, kde bydlíme. Potřebovali si vyzvednout peníze přes Western Union. Synovi se udělalo špatně a na chvíli si sundal roušku, aby nezkolaboval. V ten okamžik začal být šikanován klienty, kteří byli v budově pošty a následně i zaměstnanci pošty. Byl z pošty surově vyhnán a neobsloužen, což mu způsobilo psychickou i finanční újmu. Ne všichni lidé mohou stále nosit amatérsky vyrobené roušky. Mohou zkolabovat. Místo toho, aby mu lidé a zaměstnanci pošty pomohli, málem ho zlynčovali. Jak se člověk vůbec může něčemu takovému bránit??? Co se to s lidmi děje???
Musela jsem jet se synem autobusem do Prahy. Zastávku máme až na druhém konci města kvůli uzávěrce silnice. Cesta byla pro syna naprosto vyčerpávající. Museli jsme v Praze přespat. V Praze jsme vše vyřídili v klidu a bez stresu ve směnárně, která také poskytuje služby Western Union. Pošta už byla díky nesmyslným opatřením uzavřena od 16:00 hod. Syn si bude tento zážitek dlouho pamatovat a již nechce využívat služby pošty v Novém Strašecím. Co má v této době dělat těžce nemocný člověk? Můžete mu někdo pomoci? Jak se má bránit? Lidé ho napadají a jsou schopni mu těžce ublížit.
Byl terčem napadání a šikany i před nouzovým stavem, ale co se děje teď je hrůzostrašné. Lidé jsou ovlivněni panikou, vyrojilo se udavačství a nenávist. Já jsem díky vládním opatřením přišla o práci v zahraničí. Synovi byl v loňském roce zamítnut invalidní důchod. Jsme rádi, že nám někdo pošle peníze. Bohužel pro jejich vyzvednutí musí nemocný člověk podstoupit takovou anabazi.
Syn je na tom už fyzicky i psychicky velmi špatně. Jak se dá vůbec žít v takovém státě?
S pozdravem
Bc. Jana Bonkova, tel. :+420737149474
P.S.
Paní Bonková napsala stížnost ombudsmanovi České pošty – na odpověď čeká. Obrátila se i na poradnu pro lidská práva. Samé výmluvy, hlavně ne pomoci Měla smůlu, že její syn není Rom a jen „bílý“, či dcera nenosí muslimský šátek... Jinak by už měla dávno právníka zdarma a podporu neziskových organizací, o okamžité mediální prezentaci svého případu nemluvě.
Nenašel se ani jeden člověk z řad veřejnosti a zaměstnanců pošty, který by se nemocného muže a jeho kamaráda zastal!
Atmosféra strachu ovládá naši zemi stále více, potom to končí podobnými excesy, kdy strach, emoce a pudy utlumí, nebo zcela paralyzují zdravý rozum a normální chování. Bude-li dosavadní stav pokračovat, nezůstane jen u tohoto excesu, který o vyspělosti společnosti nevypovídá nic dobrého.
Obratem posílám tuto informaci všem hlavním médiím, regionálním deníkům a desítkám známých novinářů.
Jan Šinágl, 6.4.2020
* * *
P.S.
Dne po 6. dub 2020 13:53 uživatel Ombudsman <Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.> napsal:
Vážená paní Bonková,
dovolte, abychom Vám sdělili, že jsme Vaše podání předali k vyřízení pracovišti Pobočkové sítě Západní Čechy, do jehož působnosti náleží pošta 271 01 Nové Strašecí. Z tohoto místa obdržíte odpověď. O vyřízení záležitosti budeme informováni.
Litujeme, že došlo k uvedeným skutečnostem.
S pozdravem
Ing. Pavel Bobek
poštovní ombudsman
v z. Martina Pokorná
zástupkyně poštovního ombudsmana
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Česká pošta, s.p. Politických vězňů 909/4, 225 99 Praha 1
P.S.
Ombudsman by měl řešit věc sám a ne ji nechat "vyřídit" pachatelem. Má si jen vyžádat stanovisko pobočky a nezávisle rozhodnout. J.Š.
* * *
P.S. 7.4.2020
Vážená paní Bonková,
sdělujeme Vám, že jsme Vaší informaci také předali odpovědnému pracovišti České pošty, s.p., které řeší Vaši záležitost. …
Ombudman České pošty zřejmě nemá žádné pravomoci a jen přeposílá stížnosti. Nyní už věc řeší dva úřady najednou… J.Š.
* * *
Read more...