Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Nejnovější komentáře

  • 18.04.2024 14:44
    Ministerstvo zahraničí daruje Ukrajině pět aut. Jedno pancéřované ...

    Read more...

     
  • 18.04.2024 10:42
    Soukromý vlastník zcizil veškerý svůj majetek. Justice je bez ...

    Read more...

     
  • 18.04.2024 08:11
    Včera mi jeden pán v Praze, sledující mé zpravodajství ...

    Read more...

     
  • 17.04.2024 19:23
    Zdravím Vás pane Šinágle, něco se děje. Ministr Blažek podal ...

    Read more...

     
  • 16.04.2024 07:59
    Vážený pane Šinágle, ještě jednou Vám chci poděkovat za půjčku.

    Read more...

     
  • 13.04.2024 09:48
    Není podstatné kolik lidí sleduje informace, ale kdo a jak ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

CH drahy mapaVlaky ve Švýcarsku jezdí rychleji a častěji. Nabízejí rekordní počet připojení. Síť, která se buduje a rozšiřuje již 175 let, také ovlivňuje život v zemi.

Proto se pořádají soutěže, jako je Swiss Train Challenge, v níž se lidé snaží projet vlakem všech 26 kantonů za méně než 24 hodin. Stačí jednodenní jízdenka za přibližně 40 franků, která je k dostání na mnoha obecních úřadech.

"Ve Švýcarsku není v jízdním řádu stanoveno, že vlaky musí vždy jezdit maximální povolenou rychlostí, takže je možné, dle situace,  dohnat zpožděn."

Rychlé železniční spojení podporuje usedlost. Místo toho, aby se někdo přestěhoval za prací rovnou do Bernu, může například zůstat bydlet v Lausanne. Ekologická rovnováha zůstává zachována, protože vlaky způsobují pouze 0,2 % emisí CO2 v pozemní dopravě. Vincent Kaufmann se však obává, že nová usedlost bude mít vliv na schopnost komunikace v zemi: "Dříve práce v Bernu znamenala, že jste se museli přestěhovat a naučit se německy nebo švýcarsky. S železnicí se tyto požadavky, které jsou zároveň příležitostí a obohacením, dostávají více do pozadí."

Nejhustší síť na světě

Švýcarská železniční síť je s průměrným počtem 159 vlaků denně a na jedné trase, včetně nákladní dopravy, nejhustší na světě. Podle Sdružení veřejné dopravy se od roku 2000 do roku 2019 téměř zdvojnásobila. Tento vývoj vyvrcholil v roce 2019, kdy bylo ujeto 21,7 miliardy kilometrů po železnici. Počet všeobecných předplatních jízdenek (neomezené cestování po celé síti) činil v říjnu 406 000 a bylo zaznamenáno 2,8 milionu polovičních předplatních jízdenek.

Celý článek>

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Share

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v levém sloupci zcela dole)