Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Kalendář událostí

st čvn 19 @12:45 -
MS Praha - Spálená: Lenka Dubovcová versus MZV ČR
pá čvn 21 @20:00 -
Žebrák: 70 let hvězdárny
so čvn 22 @08:00 -
5. HUDLICEFEST 2024
po čvn 24 @09:00 -
KS Zlín: Vražda ve Slopném
st čvn 26 @13:00 -
ODROČENO: OS Břeclav: Vražda dvou Rakušanů
út čvc 16 @13:00 -
OS Břeclav: Vražda dvou Rakušanů

Nejnovější komentáře

  • 18.06.2024 10:48
    Nejlepší policie na světě? Aktuálně je v médiích, že Karlova ...

    Read more...

     
  • 17.06.2024 12:39
    Martin Michal byl několikrát upozorněný na osobu LP. Jak se LP ...

    Read more...

     
  • 17.06.2024 10:28
    Svůj komentář jsem napsala pod tento Váš příspěvek na FB. Mám ...

    Read more...

     
  • 17.06.2024 10:23
    Jsem zvědavá, jaké dopady to bude mít na soudkyni a další ...

    Read more...

     
  • 14.06.2024 08:49
    Naši vládní politici jdou ve stejných stopách jako pokrokářští ...

    Read more...

     
  • 13.06.2024 12:29
    „Žádné morální zábrany“. Spekulanti útočí na majitele podílů ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

Tunel na peníze„Po Blance se lepí jedna dopravní záplata za druhou, místo aby se přehodnotil dopravní systém Prahy jako celek.“ - "Veřejný prostor asi pro TSK končí s hranicemi památkové rezervace."- „V Mnichově se podobné křižovatky na městském okruhu schovávají pod zem, my si tu postavíme nadjezdy jak v Bombaji.“

Tunel Blanka je takřka hotov, a tak se inženýři poohlížejí po dalších místech, která by mohli rozvrtat, nenávratně změnit a následně zalít betonem. Po neúspěchu s Blankou 2, kterou podle podmínek z řízení EIA nelze zprovoznit dříve než vnější okruh, padlo oko zodpovědných na oblast Hloubětína. Průmyslová ulice má být „zkapacitněna“ jako dočasné řešení, než Praha ušetří čtyřicet miliard na Blanku 2.

V Hloubětíně, v blízkosti obytné zástavby, mají vzniknout hned dvě mimoúrovňové křižovatky podobné té, která „zdobí“ pražský Bulhar: Dálniční most na úrovni oken okolních budov, minimum přechodů, chodci kličkující nevlídnými podchody. Jen na projektovou dokumentaci přitom město vydalo už 100 milionů Kč.

Hloubětín se tak stane další částí Prahy, která bude „oblažená“ obří stavbou, tisíci náklaďáky navíc a nejspíš zcela zbytečným a drahým silničním komplexem. Veřejnost je jako vždy poslední, kdo by se o chystaném projektu měl dozvědět.

Nejzajímavější na tom celém je, že se nikdo nezaobírá myšlenkou, zda je toto vše vůbec potřeba. „Po Blance se lepí jedna dopravní záplata za druhou, místo aby se přehodnotil dopravní systém Prahy jako celek,“ varuje Vratislav Filler, dopravní expert iniciativy Auto*Mat. "Veřejný prostor asi pro TSK končí s hranicemi památkové rezervace," dodává. „V Mnichově se podobné křižovatky na městském okruhu schovávají pod zem, my si tu postavíme nadjezdy jak v Bombaji.“

Náměstek pro infrastrukturu Jiří Nouza a ředitel Technické správy komunikací Ladislav Pivec nám proto dluží řadu odpovědí. Je takové stavební řešení nutné? Jak zapadá do dlouhodobé dopravní strategie Prahy? Jaké jsou jeho alternativy? Kdy hodlali obyvatele Hloubětína seznámit s megalomanskými záměry, které s jejich čtvrtí pojali? Kdy se budou moci k celé věci vyjádřit? Proč se na realizaci veškerých úprav po zprovoznění Blanky přiděluje jen polovina částky, co zde na pouhý projekt?

Těžko předpokládat veliké nadšení hloubětínských obyvatel, ale i ostatních občanů Prahy, až jim politici oznámí, že se nechali v duchu nejlepších modernistických tradic inspirovat pražskou magistrálou a hodlají jí pořídit další sestřičku. Něco takového totiž městu neprospěje. To dá rozum.

* * *

Auto*Mat,Bořivojova108,Praha3,www.auto-mat.cz

Vít Masare, telefon 607 786 013, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Vratislav Filler, telefon 776 362 395, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

TiskovázprávainiciativyAuto*Matzedne 10. dubna 2014

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 1.80 (5 Votes)
Share

Komentáře   

-4 #2 Jan Herna,Th.Dipl. 2014-04-27 18:57
Projekt mimoúrovňové křižovatky Hloubětín je stejně zastaralý jako psací stroj ne-li psací brko. Takovéto projekty jsou vyhazováním peněz a zhoršováním nejen dopravy v Praze, ale i surovým zásahem do životního prostředí zde bydlícíh obyvatel Prahy.
-3 #1 Jan Herna,Th.Dipl. 2014-04-27 18:53
Stavby jako je tunel Blanka a její pokračování přes Libeň a dál jsou zbtečným vyhazováním peněz, protože neřeší zlepšení dopravy v Praze.Praha nepotřebuje další tunely a tím přitahováním dalšícha dalších aut do centra. Praha potřebuje vybudovat vnější obchvat Prahy,vytlačit kamiony a další zbytečnou dopravu v centru města. kde to ještě alespoň trochu vrátit přepravu nákladů do Prahy železnicí, tak jak to udělali naší moudří předkové, když budovali ve dvacátých letech minulého století žižkovské nákladové nádraží. Vybudovat pomocí dopravních značek a třeba i zpoplatněním některých průjezdů hlavním městem takový stav, aby přestalo být lákavé pro těžkou dopravu průjezd kamionů po silnici přes Prahu. Vnější obchvat Prahy by měl zvýhodník řidiče, kteří nejedou přes Prahu bez vážného důvodu - cíle v Praze.
Obchvat Prahy v jeho severní verzi bude-li používán způsobí podstatný úbytek nákladní dopravy v Praze.

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v levém sloupci zcela dole)