Nejčtenějším deníkem v České republice ve druhé polovině loňského roku byl opět Blesk s 834 000 čtenáři na vydání. Ve srovnání s předchozím obdobím ztratil deník, zhruba srovnatelný s německým Bildzeitung, 39 000 čtenářů. „MF Dnes“ následovalo 513 000 čtenářů na jedno vydání (mínus 14 000 čtenářů) a regionálně velmi angažovaný deník „Deník“ se 462 000 čtenáři (mínus 17 000). Dále „Právo“ (215 000), „Sport“ (193 000) a „Aha!“ (187000). Vyplývá to ze studie mediálního projektu publikované Českou asociací vydavatelů na tiskové konferenci.
Noviny zdarma "Metro", které se zaměřují na prodej na stanicích metra, vzrostly o 1 000 na 450 000 čtenářů. „E15“ také zaznamenal plus s průměrem 87 000 čtenářů, což odpovídá nárůstu o 6 000. Nárůst je způsoben zejména zlepšením prodeje.
„Časopis Blesk TV“ (v současné době 1,06 milionu čtenářů) je nejčtenější časopis v denících, za ním následují „TV magazín“ (749 000) a „MF Dnes“ (569 000).
Největší podíl čtenářů mají Mafra (MF Dnes, Lidové noviny) a Blesk Czech News Center (každý po 25 procentech). Vltava Labe Media a.s. s podílem 18 procent.
Celková kumulativní intervence novin a jejich doplňků se snížila o jeden procentní bod na 65 procent. Nejméně jedny noviny si přečetlo 79 procent populace ve věku 12 až 79 let. V absolutní hodnotě četlo noviny ve druhé polovině roku 7,56 milionu lidí.
Překlad J.Š.
Read more...