Posuďte sami z mých dotazů a odpovědí ombudsmana ČT Čestmíra Jiřího Fraňka?
První dopis jsem ombudsmanovi ČT zaslal dne 23.dubna, druhý s doplněním dne 25.dubna do datové schránky ČT. Odpověděl mi dne 17.dubna a dne 20.května (dopis nemá č.j.?).
Ombudsman, které se sníží k emotivnímu hodnocení dotazovatele, místo aby věcně odpověděl, nemůže odvádět kvalitní práci. Skutečná kvalita se projeví věcnou reakcí na závažné věci, ne jen odpověďmi na nekonfliktní a nepopudlivá témata.
Cituji ze stránek ombudsmana ČT: … Je samozřejmostí a žádoucí formou zpětné vazby, když diváci reagují na vysílání České televize, posílají své podněty, návrhy, nápady, stížnosti. Institut ombudsmana v ČT však není koncipován jako jejich příjemce, ale je jakousi poslední instancí, místem, kam se lze obrátit, když reakce na stížnost nebo kritiku, podle názoru pisatele, nebyla ze strany pracovníků České televize adekvátní nebo dokonce žádná. …
Právě proto, že reakce pracovníků ČT nebyly „adekvátní“, obrátil jsem se na ombudsmana. Je škoda, že ombudsmanem se stal dosavadní zástupce šéfredaktora zpravodajství pro analytické a diskusní pořady. Na jedné straně sice zná „provoz“ ČT, ale jak může být nezávislý a jít proti svému dřívějšímu a současnému zaměstnavateli? Ke standardům také patří u takovýchto funkcí odkaz na podrobný životopis? Nenalezl jsem?
Na moji výčitku, že ČT mrhá penězi odpověďmi doporučenou poštou, reaguje ombudsman mnou chybně zadanou datovou schránkou? I kdyby, může si její číslo snadno sám zjistit. Uvedl jsem IDDS Sodales Solonis z.s. správně, roky ho používám, ale nevzpomínám si, že by někdy veřejnoprávní ČT využila na odpověď datovou schránku spolku, nebo případně moji osobní? Doporučenou poštou mi vždy odpovídalo jak právní oddělení ČT, tak Rada ČT.
Doufejme, že ombudsman ČT zařídí, jak slíbil, že u pořadů v iVysílání, kde se objeví: „Litujeme, ale pořad není v iVysílání dostupný“ se objeví i vysvětlení proč tomu tak je? Věřím, že příští odpověď už mi pošle do datové schránky a zařídí, aby mně a případně dalším občanům a spolkům, kteří mají datové schránky už nikdo z ČT neposílal odpovědi doporučenou poštu. Zajímavé je, že má pošta do ČT vždy dorazí, ale stejnou cestu zpátky už nenajde?
ČT vlastně nechává vydělat Českou poštu a má zaručené pohodlné dodání „jedním systémem“, kdy nemusí rozlišovat mezi občany kdo má či nemá datovou schránku? To by se zdálo, při tom obřím „molochu“ na Kavčích Horách, docela plausibilním vysvětlením…
Kdysi mi jeden zaměstnanec právního oddělení ČT sdělil jak jim prý „dávám zabrat“ svými dotazy. Smutné, místo aby mi za věcné a podložené podněty poděkovalo a hlavně je řešilo! Bohužel není zájem řešit. Vážné problémy se tak „okecají“ ve víře, že dá „narušitel pokoje pokoj“, vzdá to a navždy se odmlčí.
„Dokonalost není maličkost, ale spočívá v maličkostech.“ J.W. Goethe
Jan Šinágl, 28.5.2020
* * *
Pokud složení Rady ČT určují politické zájmy a ne občané, nebude ČT sloužit občanům!
Moderátor Luboš Xaver Veselý a jeho hosté – někdy dost podivní?
Read more...