Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Nejnovější komentáře

  • 02.05.2024 19:20
    Akce utahování šroubů! Jinak k Vašemu článku Slopné. Je potřeba ...

    Read more...

     
  • 02.05.2024 08:33
    Nastala doba justičního temna. Justici ovládají z 90% psychopati ...

    Read more...

     
  • 01.05.2024 10:43
    Chystá se velká prověrka všech vakcín, selhávají i ty na černý ...

    Read more...

     
  • 01.05.2024 10:38
    „Nerozhodovali lidé z praxe. Covid neřídili doktoři, ale ...

    Read more...

     
  • 01.05.2024 10:36
    Rozhodnutí Nejvyššího soudu Spojených států: Covid vakcíny ...

    Read more...

     
  • 01.05.2024 10:23
    Jenom nerozdělujme společnost kontraproduktiv ními činy a ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

"My Evropané jsme opět klesli na úroveň ponížených žadatelů, o svoji bezpečnost žádáme u jiných."

V sobotních LN (19.12.2015) vyšel obsáhlý, třístránkový rozhovor šéfredaktora Ištvána Léka s premiérem Maďarska. Stojí za to si několik jeho názorů připomenout.

LN Za posledních pět šest let postihly Evropu čtyři velké krize. Nejprve fi­nanční krize, která se k nám rozšířila z USA, poté řecká finanční a ukrajin­ská vojenská krize a nyní ilegální mi­grace. Není to na Evropu, jež se zdá jaksi zkornatělá a nedokáže rychle a správně reagovat, trochu moc?

Je to velmi moc, a proto si musíme položit otázku, proč jsme přišli o svou schop­nost předvídavosti. Téměř každou z těchto krizí totiž bylo možné předvídat. Proč jsme na tyto jevy nevypracovali evropské strategie? To je otázka, která doopravdy í zneklidňuje, neboť ukazuje, že my, ev­ropští vůdci, pouze reagujeme na událos­ti, vždy jen řešíme krizi, ale nemáme vizi nebo strategii, v jejímž duchu bychom byli schopní vzniku této krize předcházet. Proto prohlašuji, že musí nastat obno­va evropské politiky. Navíc bych k tomu přidal pátou krizi, která se stala zjevnou v důsledku záležitosti migrantů, a sice krizi demokratickou, neboť je jasné, že to, co si evropská mainstreamová elita myslí a co dělá, je čím dál vzdálenější tomu, co si myslí voliči, kteří přece jen představují zdroj síly v demokracii. To může Evropskou unii destabilizovat.

LN Nedávno jste prohlásil, že Evropa je bohatá a slabá. Náš list pořádal před časem konferenci Český národní zá­jem, na které poradce českého preziden­ta pro zahraniční politiku Hynek Kmoníček řekl, že pro Evropu je důležitý blahobyt a bezpečnost. Jak dosáhnout toho, aby byla Evropa bezpečná a silná a zároveň si udržela svoji ekonomiku?

Evropa se zabývá otázkami, které ne­jsou bezvýznamné, naopak pěkné a milé věci: lidská práva, progrese, manželství osob stejného pohlaví, tolerance a podob­ně. Zároveň se však nezabývá tím, odkud tyhle milé věci pocházejí, kořenů se nedo­týkají: například křesťanských tradic Ev­ropy nebo tradic jednotlivých národů. Evropa zapomněla, kým vlastně je, čím doopravdy je a co jsou ony skutečně podstatné věci. Dokonce i když si někdy uvědomí, že takové hodnoty má, neboju­je za ně. Pokud však někdo nepřiznává kořeny své existence a nezasazuje se o ně, stane se nakonec slabým. Z toho všeho vyplývá, že potřebujeme Evropu, která disponuje uvědoměním, sebevědo­mím a sebeidentitou, abychom mohli být znovu silní. To má podle mne především duchovní a duševní podmínky, ty je třeba vytvořit a pak budeme znovu silní.

* * *

„Polsko neupadlo do recese, ale neustále rostlo. Poláci v sobě mají snad i nějakou specifickou duševní hnací sílu, díky níž jsou úspěšní.“

* * *

… Pocházím z malé vesnice, kde by vám řeklo deset lidí z deseti, co se musí dělat. I těm nejobyčejnějším lidem bylo jasné, že není možné dovolit, aby nám do života bez kontroly napochodovaly takové davy a skupiny lidí, o kterých nevíme, co jsou zač, co chtějí a odkud přicházejí. K tomu člověk nemusí být politikem, vedoucím představitelem státu ani vědcem. Počítat však bylo třeba s tím, že zdra­vý rozum dnes v Evropě nemá převahu a že evropské velmoci toto rozhodnutí ostře napadnou, protože nezapadá do vládnoucí ideologické linie, která hlásá, že „hranice jsou špatné“ a „bezpečnost je druhotná“. To je dnes v Evropě v módě a naše rozhodnutí šlo proti tomu.

* * *

LN Maďarsko bylo také mezi prvními, kdo protestoval proti rozdělování uprchlíků na základě kvót. Dnes už to vypadá, že proti kvótám je víc evrop­ských států než těch, které s nimi sou­hlasí. Proč tento nápad odmítáte?

I tady může pomoci zdravý rozum. O čem ty kvóty jsou? O tom, že nám chce někdo říkat, s kým máme žít. Podíváme-li se na to z pohledu našeho osobní­ho života, je dobře vidět, jak je tato myš­lenka absurdní. Co by asi řekl pražský ob­čan tomu, kdyby někdo rozhodoval, koho si musí pustit do bytu a s kým má žít? Nebo co by řeklo společenství obyva­tel jakékoliv české vesnice, kdyby jim ně­kdo řekl: „My vám teď za vás řekneme, kdo se sem ještě nastěhuje.“

LN Zpočátku si mnozí uprchlickou kri­zi nespojovali s bezpečností, konkrét­ně s tím, že mezi uprchlíky mohou být i lidé, kteří do Evropy nepřicházejí s dobrými úmysly. Čím si to vysvětlit?

To je pochopitelná chyba. Bezpečnost se v Evropě zdála až do té doby zaručená a naprosto přirozená. V Evropě nebyla evidentní myšlenka, že pro bezpečnost je í třeba něco dělat, že si svoji bezpečnost i musíme chránit, že je do ní třeba investo­vat peníze a že v určitých rozhodnutích je třeba postupovat obezřetně a nestačí jen dobré srdce a nadšení. Z toho se teď poučují ti, kdo se oddávali iluzím.

… Není možné brát v úvahu pouze sílu je­jich svalů, protože obdržíme celého člo­věka s jeho kulturní identitou, s problé­my soužití, které jsou s tím spojeny, a s faktem, že evropské pojetí života vů­bec nepovažují za něco, co by měli násle­dovat. Svoji kulturu považují za hodnot­nější, a proto se nechtějí začlenit, ale chtě­jí si zorganizovat vlastní paralelní život. To nastalo všude, to je fenomén paralel­ních společností v dnešní Evropě, v ze­mích, ve kterých je velký počet lidí, kteří přišli zvenčí. Střední Evropu tento problém zatím nezasáhl. To, že nemáme žádné dílčí spo­lečnosti žijící paralelně s námi, není nevý­hodou střední Evropy, nýbrž jednou z je­jích největších výhod a bude to také jed­nou z největších přitažlivých sil a nejvý­znamnějších konkurenčních výhod naše­ho regionu v budoucnu. To samozřejmě není „politicky korektní“ myšlenka, tak­že se v Evropě ani nesmí vyslovit. Už jen za tuto větu budu po vydání tohoto rozho­voru napadán.

LN Jak vidíte budoucnost zemí, kde právě zmíněné paralelní společnosti již vznikly?

Můj vztah k tomuto jevu nemá kritic­kou povahu, ale základ v suverenitě. Kaž­dá země má právo se rozhodnout, zda k sobě pustí ve velkém skupiny obyvatel, které jsou pro ni odlišné, a zda si s nimi přeje žít a vzít na sebe všechny důsledky vzniku paralelních společností. Může se takto rozhodnout. Pokud se tak Němci rozhodli, když k sobě vpustili Turky, byla to jejich věc. Když to samé udělali Francouzi s Araby, měli právo se tak rozhodnout. Na jednu věc však právo nemají: očekávat od nás, že uděláme to samé, protože to, jestli to chceme, nebo ne, je už naše suverénní rozhodnutí. My Maďaři to vůbec nechceme a máme právo nechtít, abychom se stali tím, čím oni. To musí akceptovat, stejně jako my akceptujeme jejich rozhodnutí. Pravdou také samozřejmě je, že Evropa je naší společnou vlastí, vlastí našich vlastí. Právě proto mě naplňuje obavami, jak neustále roste poměr skupin obyvatel ne­evropského původu. Je otázkou jednodu­ché matematické dedukce, že se tradiční evropská společnost ocitne v menšině. Tedy v zemích, kde to dopustí. My Maďa­ři to nedopustíme.

* * *

„Jednat o takových otázkách, jako je bezpečnost, za podmínek, kdy si ji nedokážeme zaručit vlastními silami, nás staví do pozice, ve které je nás možné vydírat, nebo jíž je možné využít.“

* * *

LN Čím dál více evropských politiků prohlašuje, že je třeba zvážit členství Řecka v Schengenu, aby měla Evropská unie jasné suchozemské hranice. Podporujete tento návrh?

V této souvislosti sdílím příslušné čes­ké a slovenské stanovisko. I podle mne je tuto otázku třeba vyhrotit. Řekové si mu­sejí vybrat, zda budou Schengen dodržo­vat, nebo vezmou na vědomí, že mezi ze­měmi Schengenu nemají co dělat. Na tuto otázku musejí odpovědět sami Řeko­vé, ale my po nich musíme tuto odpověď vyžadovat.

LN Kancléřka Merkelová přišla v těch­to dnech s plánem takzvané humani­tární evakuace uprchlíků z Turecka do Evropy. Lze jej chápat jako čistě ně­mecké gesto, nebo se objeví i nový sys­tém kvót?

To je ohromující návrh. Už dříve si bylo možné všimnout absurdní a bizarní koalice, která vznikla v souvislosti se zá­ležitostí přistěhovalců. Protože tady uza­vřeli specifickou koalici pašeráci lidí, ak­tivisté za lidská práva a evropští politici, kteří podporují přistěhovalectví. Nejenže sem tyto přistěhovalce jednoduše pouště­jí, oni je sem dovážejí. Nejde tedy o to, že tyto stěhující se lidské šiky pronikají do Evropy, nýbrž o to, i že pro ně pošleme vlaky, lodě a autobusy a sami je sem přivezeme. To je absurdní! Ještě absurdnější už je pouze myšlenka, abychom si pro ně teď dojeli do Turecka I a přivezli si je odtamtud rovnou sem do i Evropy. Úplným popřením evropského způsobu myšlení by pak bylo, kdyby ti, kteří tuto absurditu realizují, ještě chtěli tyto masy lidí povinně přerozdělit mezi státy, které to celé nechtěly.

LN Už v srpnu jste politiky Evropské unie upozorňoval, že ve věci uprchlíků nenastane žádná zimní přestávka. Teď je prosinec a zdá se, že jste měl prav­du, i dnes přichází do EU balkánskou trasou několik tisíc uprchlíků denně. Jak podle vás bude vypadat příští rok?

I tady jde pouze o to, že zkušenost má v politice větší význam než spekulace. I S ohledem na migrační vlny předchozích let jsme říkali, že doufat v zimu je planou nadějí, protože zima stěhování národů ne­zastaví. Evropští vedoucí představitelé mohou v roce 2016 přistěhovalectví za­stavit, záleží pouze na nich, ovšem zda toho budou, budeme schopni, k tomu se dnes bohužel nemohu uspokojivě vyjád­řit. Zatím se to nepodařilo. Úspěch je pouze tam, kde se to které národní vedení dokázalo v rozporu s ev­ropským mainstreamem postarat o vlast­ní ochranu. Taková je situace v Maďar­sku, nyní o to usilují Slovinci, bojuje za to Makedonie. Zdá se mi tedy, že zatím fungují národní řešení, společné evropské řešení není.

* * *

J.Š.21.12.2015

* * *

Rozdělenou Evropu čeká temná budoucnost. Možná i válka.

* * *

„Každá myšlenka, každá idea, dokud je uvězněna v lidském mozku, je pošetilá, neplodná. Je to pouhá hrouda, byť i hrouda, ze které lze vybrousit drahokamy. Každá lidská myšlenka potřebuje brus, a tím brusem jsou zase jen lidské mozky.“

Tomáš Baťa: Zámožnost všem, oddíl Obchod a důvěra

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 2.50 (4 Votes)
Share

Komentáře   

+1 #1 Aleš Přibyl 2015-12-22 06:23
To je názor většiny normálních lidí. Má naprostou pravdu. Myslí selským rozumem a ten v Německu zmizel.

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v levém sloupci zcela dole)