Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Nejnovější komentáře

  • 09.05.2024 10:36
    Zásadně se držím názoru člověka velice kompetentního, velitele ...

    Read more...

     
  • 09.05.2024 10:26
    Tane mi na mysli Havlíčkovo „Kéž by nám Pán Bůh všeliké to ...

    Read more...

     
  • 09.05.2024 10:22
    Slavilo se taky v Plzni, k té ty americké automobily jaksi ...

    Read more...

     
  • 09.05.2024 10:19
    VOP Stanislav Křeček: Sovětští vojáci k nám nepřivezli ...

    Read more...

     
  • 09.05.2024 10:12
    Kauzu pana Šnajdra znám a ve světle toho co se děje mému ...

    Read more...

     
  • 09.05.2024 10:07
    Neskutečné!!! Přeci již jen stíhání advokáta by mělo AK vést ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

Vondra_Picek_HrbataPod tímto titulem přinesl svou zprávu deník Právo (9. března 2012). Kromě jiných  politiků to přivítal předseda branného výboru Sněmovny Jan Vidím (ODS), který veVondra_a_tygr výboru sedí už 20 let a armádě "rozumí", o čem svědčí i všechny korupční aféry. Proč se tak sprostě vyjadřuje? Kdo mu dal na to právo? … Dala se přednost Náměšti. Je to nejvýše položené vojenské letiště v celé bývalé ČSR (460 m), Přerov má 201 m. Navíc dráha letiště je do kopce. Když se tak přistává, nevidíte konec dráhy, je to totiž za horizontem. Když tam přistávali Rusové, říkali: "Eto chujovij aerodrom, kagdá je ho konca nesmatriš." Stále tam fouká vítr z jakékoliv strany. Přes zimu je tam sněhu nad kolena. Náměšť je vzdálená 10 km, projdete ji za 20 minut pěšky. Do Brna je to po cestě 80 km. Letiště je však po nalití peněz z NATO vybavené perfektně. Jen psinec pro hlídací psy stál 20 milionů korun. Sakramentsky draho. Působí sterilně. Nechtěl bych tam sloužit. Měl jsem možnost si jej prohlédnout. … Premiér Nečas sloužil jako absolvent VKVŠ (t.z špagát) u vrtulníkového pluku v Prostějově jako meteorkář (rosničkář). Měl by mít nějaký vztah k letectvu, obzvláště k vrtulníkům, u kterých sloužil. Navíc od roku 1996 dělal 1. náměstka ministrů obrany Holáně a Výborného. Rušení letiště v Přerově navrhl už ministr Tvrdík (ČSSD) (předtím jako kapitán ředitl VOLAREZY - rekreační objekty armády). … Armádě schází koncepce. Armáda nedokáže například ani sdělit českým fabrikám, jaké zakázky od nich bude požadovat. Bílá kniha, kterou na ministerstvu obrany vymysleli, nedává letcům to nejdůležitější - jasnou, profesionální, a tím i životní perspektivu.

Premiér Nečas sloužil jako absolvent VKVŠ (t.z špagát) u vrtulníkového pluku v Prostějově jako meteorkář (rosničkář). Měl by mít nějaký vztah k letectvu, obzvláště k vrtulníkům, u kterých sloužil. Navíc od roku 1996 dělal 1. náměstka ministrů obrany Holáně a Výborného. Rušení letiště v Přerově navrhl už ministr Tvrdík (ČSSD) (předtím jako kapitán ředitl VOLAREZY - rekreační objekty armády).

Dala se přednost Náměšti. Je to nejvýše položené vojenské letiště vcelé bývalé ČSR (460 m), Přerov má 201 m. Navíc dráha letiště je do kopce. Když se tak přistává, nevidíte konec dráhy, je to totiž za horizontem. Když tam přistávali Rusové, říkali: "Eto chujovij aerodrom, kagdá je ho konca nesmatriš." Stále tam fouká vítr z jakékoliv strany. Přes zimu je tam sněhu nad kolena. Náměšť je vzdálená 10 km, projdete ji za 20 minut pěšky. Do Brna je to po cestě 80 km. Letiště je však po nalití peněz z NATO vybavené perfektně. Jen psinec pro hlídací psy stál 20 milionů korun. Sakramentsky draho. Působí sterilně. Nechtěl bych tam sloužit. Měl jsem možnost si jej prohlédnout.

Přerovské letiště je též vybudované výborně. Každá budova má plynovou kotelnu. Všechny telefonní linky jsou dělané pomocí světelných kabelů.

Je opravená dráha i stojánka na západní straně. Je nově vybudovaná supermoderní řídící věž za 32 milionů korun. Má výhodnou polohu (větry převážně foukají ve směru dráhy). Dráha je kompletně vybavá všemi prostředky světlotechniky a rádiotechniky. Má dobré hangárové zázemí.

V časech největší slávy tu byly i 3 let. pluky a voj. opravárenský podnik (POL-4). Pro relativně výborné podmínky bylo vybrané pro školení zahraničních pilotních žáků.. Školili se zde piloti i technici z patnácti států.

V Želátovských kasárnách byly vybudované čtyřjazykové učebny. Všichni zahraniční žáci byli výborně placeni. Např. piloti z Libye měli měsíční kapesné 80 tisíc korun. My jsme měli měsíční plat sotva 5 tisíc korun. Vzpomínám si, že posluchači z Thajska nechali každý večer (když nelétali druhý den), v Grandu (bývalý podnik naproti vlak. nádraží) 37 tisíc korun. Bydleli v Grandu a měl je na starosti tlumočník Hartman. Znal jsem se s ním od roku 1960, ještě když jsme školili Kubánce.

Nyní, po vyhnání Přerováky, první školní letecký pluk působí v Pardubicích jako výcvikové centrum armády. Armáda nalila do Pardubic začátkem roku 2012 až 240 milionů korun, bylo jasné, že Přerov nemá šanci. Momentálně tam školili piloty z Afgánistánu, Pákistánu a USA. Probíhá příprava pro jiné státy, např. Irák. Kdyby pluk zůstal v Přerově, zůstalo by i vojenské letiště. Navíc do velení armády se dostali a jsou tam i nyní (politické figury, které nerozumějí ničemu.

Sám jsem zažil 17 ministrů obrany. Už 20. listopadu 1998 gen. Šedivému (náč. gen. štábu) řekl do očí před námi velitel čáslavského letiště Jiří Navrátil: "Tato země dává klukům od letectva na vědomí, že je nepotřebuje." Má pravdu. Jsou srovnatelné státy jako ČR (Dánsko, Švýcarsko, Rakousko, Portugalsko, Finsko, Izrael - přitom je tak velký jako Morava) atd. a nikde to tak jako u nás, nedopadlo.

U nás začal s destrukcí astrolog Baudyš za podpory svého náměstka, učitele Kalouska. Předseda vlády, nejlepší ekonom na světě a tenisový manekýn, se o to nestaral, a tak to i dopadlo. I v Přerově jsme měli taky Baudyšovce. Bývalý starosta Přerova JUDr. Dutko v Blesk magazínu z 11. března 1994 celé letiště vyhání do Ralska, které opustili Rusové. V roce 1994 bylo v ČR 54 letišť. Záměr z tohoto roku (1994) bylo snížit je na 29. Z toho mělo být 5 stálých, 7 obsazených letištními správami, 9 se zpevněnnou plochou a 8 travnatých. Co z nich zůstalo?

Letiště Přerov je blízko střelnice Libavá. Letci se však o střelnici musí dělit s pozemním vojskem, svou kapacitou nestačí. Tytam jsou časy cvičných střeleb na vzdušné i pozemní cíle v Rusku nebo na slovenské střelnici v Malackách, kde 1. letecký pluk pravidelně na závěr výcviku zahraničních posluchačů létal.

Armádě schází koncepce. Armáda nedokáže například ani sdělit českým fabrikám, jaké zakázky od nich bude požadovat. Bílá kniha, kterou na ministerstvu obrany vymysleli, nedává letcům to nejdůležitější - jasnou, profesionální, a tím i životní perspektivu.

 

Ing. Ladislav Naniaš

Podplukovník letectva

 

Nové Přerovsko, pátek 6. dubna 2012

Redakční pošta, str. 19

http://prerovsky.denik.cz/nove_prerovsko/

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Share

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v levém sloupci zcela dole)