Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Kalendář událostí

so dub 27 @13:00 - 06:00PM
Kublov: Po stopách J. L. Zvonaře
út dub 30 @09:00 -
KS Zlín: Kauza Slopné - rozsudek?
út dub 30 @13:15 -
OS Praha 2: Robert Tempel - odškodné
so kvě 11 @08:00 -
Točník: III. ročník Memoriálu Josefa Váni st.
so kvě 11 @18:00 -
KONCERT MARIE BURMAKY V PRAZE

Nejnovější komentáře

  • 24.04.2024 10:01
    Odsouzený kriminálník Maxim Ponomarenko opět podniká v ...

    Read more...

     
  • 24.04.2024 09:00
    Dobrý den vážený pane Šinágle, obracím se na Vás, protože ...

    Read more...

     
  • 24.04.2024 07:47
    Předpokládám, že paní Gavlasové a jejím klientům bylo zveřejněním ...

    Read more...

     
  • 20.04.2024 12:42
    Mgr. Jana Gavlasová, advokát, Západní 449, 253 03 Chýně ...

    Read more...

     
  • 19.04.2024 18:09
    Ve Zlínském kraji dnes chybí 3000 míst pro přestárlé lidi.

    Read more...

     
  • 19.04.2024 16:56
    Spione und Saboteure – Wladimir Putin zeigt, dass er in seinem ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

Maďaři měli také problémy s taxíkáři, ale na rozdíl od nás se s nimi dokázali radikálně vypořádat - Proč Česká televize nemůže mít moderátory zpráv, kteří jsou schopní reagovat na to, co jim jejich hosté říkají? Můžeme jen doufat, že naše nová vláda s novým parlamentem s tím něco udělá. Přece nechceme, aby Praha, která je krásnější než Budapešť, zanechala v turistech celkově horší dojem. 

Poté, co se na webu objevilo video zahraničních turistů s pražským taxíkem a jeho turbem, čekali bychom, že se strhne bouře kontrol, konfiskací, pokut a trestů. Zatím jsme ale viděli pouze nepřesvědčivý rozhovor v Událostech a komentářích ČT s mluvčím České obchodní inspekce (ČOI) Denisem Gajdošem a majitelem AAA Radiotaxi Jiřím Kvasničkou.

Vyšlo z něj najevo jen to, že ČOI provádí v celém Česku zhruba jednu kontrolu denně (moderátor se ovšem nezeptal, kontrolu čeho a kolik toho jedna kontrola zkontroluje), z toho v Praze asi jednu kontrolu týdně. Majitel AAA Radiotaxi pak otevřeně prohlásil, že když je taxík objednán přes ústřednu, tak řidičům zakázal používat turbo. Z toho potom mezi řádky vyplývá, že když je zákazník zastaví na ulici, turbo používat smějí, ale tuto zajímavou informaci moderátor rovněž nechal bez povšimnutí.

Také jsme se dozvěděli, že turbo má asi polovina taxíků, ale zase se nikdo mluvčího ČOI nezeptal, jestli už nějaké turbo v nějakém voze našli, a pokud ano, co s tím udělali. Nejspíš ale ne a nic, protože ČOI prý nemá možnost nijak zasáhnout, pražští radní říkají totéž. Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby to tak opravdu bylo. Jinak není možné vysvětlit, že pražští taxíkáři jsou podobně jako egyptské pyramidy zjevně nedotčení časem, všechno je tam stejné jako za blahých časů normalizace. A asi i předtím.

Pražští taxíkáři jsou podobně jako egyptské pyramidy zjevně nedotčení časemNení divu, že zahraniční turisté jsou chováním pražských taxíkářů velmi překvapeni – v zahraničí, tady aspoň na Západě, se nic takového neděje, taxíkář je tam normální povolání jako každé jiné. Měl jsem v Mnichově známou, která mi jednou řekla, že nemohla sehnat žádnou práci, tak šla dělat taxíkářku. Myslel jsem, že jsem se nějak přeslechl, proto jsem se na to důkladně vyptal, ale bylo tomu opravdu tak. V Mnichově, tedy musím dodat, že to bylo před 20 lety, řídili taxíky třeba studenti vysokých škol, aby si přivydělali, nebo matky, které přes den neměly čas. Snažil jsem se jí vysvětlit, jak je to pro mne neuvěřitelné, protože v Praze to zřejmě funguje jinak, ale to zase nemohla pochopit ona.

Nuže, řekli bychom, že situace v postkomunistické Evropě je jiná, protože turisté ze Západu jsou značně bohatší než našinci, a proto se vytvořila infrastruktura, která se snaží tuto nerovnost vyrovnat. Není tomu tak ovšem všude na Východě. V Budapešti panovaly donedávna podobné poměry jako v Praze, ale budapešťský dopravní podnik (BKK) s tím od 1. září učinil poměrně krátký proces:

Všechny taxíky vypadají úplně stejně, ať jsou od jakékoli firmy. Mají předepsanou barvu a také umístění kostkovaného pruhu, tabulky s tarifem, povolení k provozu i reklamních ploch. Musejí tam také mít přepravní řád v maďarštině a angličtině.

Všechny taxíky mají stejné tarify: základní 450 Ft (42 Kč), 280 Ft (26 Kč) za kilometr a 70 Ft (6 Kč) za minutu čekání. Musejí také akceptovat alespoň dva typy platebních karet.

Všechny taxíky mají přímé mobilní spojení s daňovým úřadem, kterému posílají data každé jízdy, stejně jako všichni ostatní maďarští obchodníci, je to on-line registrační pokladna nové generace.

Taxíkáři jsou pravidelně kontrolováni. U koho se najde nějaká nesrovnalost, je citelně pokutován a odmítne-li pokutu zaplatit, je mu zabavena registrační značka.

Taxíky musí povinně každý rok na technickou prohlídku, musejí mít v zimě zimní gumy a v létě klimatizaci.

Tato pravidla byla dohodnuta mezi městem a taxislužbami, za povšimnutí stojí, že taxíkáři si vybojovali poměrně velký základní tarif (42 Kč), takže došlo k ústupkům na obou stranách.

Člověk se musí ptát: Proč to v Budapešti jde a v Praze nejde? Proč není více kontrol? A proč kontroloři nemají větší pravomoce? Určitě to není otázka chybějících financí, protože kontroloři by na sebe lehce vydělali a ještě by jim zbylo do státního nebo městského rozpočtu. A proč Česká televize nemůže mít moderátory zpráv, kteří jsou schopní reagovat na to, co jim jejich hosté říkají? Můžeme jen doufat, že naše nová vláda s novým parlamentem s tím něco udělá. Přece nechceme, aby Praha, která je krásnější než Budapešť, zanechala v turistech celkově horší dojem. 

http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/prazske-turbo-taxiky-v-budapesti?utm_source=newsletter&utm_medium=mail&utm_campaign=ns_cnt_sp

P.S.

Stát se taxikářem v Londýně vyžaduje 4 roky tvrdé dřiny. Sedm z deseti náročné zkoušky neudělá. Průměrný plat londýnského taxikáře je cca 60.000,-Kč. J.Š.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)
Share

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v levém sloupci zcela dole)