Žena za pultem a pěticípá hvězda TV Barrandov
Novou hvězdou televize Barrandov se stala Jiřina Švorcová, ikona Komunistické strany Čech a Moravy a hlavní postava seriálu Žena za pultem. Minulý týden si příhody uvědomělé prodavačky na Barrandově zapnulo 427 tisíc dospělých diváků, což je jen o 200 tisíc méně než Události, hlavní zpravodajskou relaci veřejnoprávní České televize.
Dalších 350 tisíc diváků sledovalo bulvární dokument Tajemství Jiřiny Švorcové, který natočil sám Barrandov (cyklus Tajemství vymyslel ředitel marketingu, PR a vlastní tvorby Barrandova Janis Sidovský). Švorcová tak Barrandovu pomohla k třetímu nejlepšímu týdennímu výsledku ve sledovanosti za jeho existenci.
Barrandov boduje také s Třiceti případy majora Zemana, tento seriál vysílá již podruhé a podle Sidovského má pořád stejnou sledovanost jako při premiéře. Barrandov se tak pustil stejnou cestou jako před deseti lety televize Prima, která také začala vytahovat staré komunistické seriály a měla s nimi mimořádný úspěch (tehdy je ale sledoval v průměru i víc než milion diváků).
Žena za pultem i Major Zeman jsou zkrátka televizní stálice, které si najdou svého diváka napříč věkovým i vzdělanostním spektrem. Přesto jde stále o propagandistické komunistické seriály a je smutné, že nová digitální televize stojí a padá právě na takových dílech. Prima svého času skončila u Ženy za pultem, Barrandov je před rozhodnutím, zda půjde ještě dál: k dispozici jsou i seriály Synové a dcery Jakuba Skláře nebo otřesný Okres na severu.
Určitou logiku ale postup Barrandova má. V segmentu lidí, kteří s nostalgií vzpomínají na minulý režim, nebo sympatizují s komunisty, se dá ještě stoupat. Ženu za pultem minulý týden na Barrandově vidělo necelých pět procent dospělé populace, KSČM se ve volebních preferencích pohybuje okolo deseti procent. Barrandov už pěticípou hvězdičku v logu má, teď už jen stačí změnit růžovou (pardon, magentu) na rudou.
Read more...