Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Kalendář událostí

so dub 27 @13:00 - 06:00PM
Kublov: Po stopách J. L. Zvonaře
út dub 30 @09:00 -
KS Zlín: Kauza Slopné - rozsudek?
út dub 30 @13:15 -
OS Praha 2: Robert Tempel - odškodné
so kvě 11 @08:00 -
Točník: III. ročník Memoriálu Josefa Váni st.
so kvě 11 @18:00 -
KONCERT MARIE BURMAKY V PRAZE

Nejnovější komentáře

  • 26.04.2024 18:27
    Liché a laciné gesto Ad LN 24.4.2024: Wintonova vnoučata ...

    Read more...

     
  • 24.04.2024 10:01
    Odsouzený kriminálník Maxim Ponomarenko opět podniká v ...

    Read more...

     
  • 24.04.2024 09:00
    Dobrý den vážený pane Šinágle, obracím se na Vás, protože ...

    Read more...

     
  • 24.04.2024 07:47
    Předpokládám, že paní Gavlasové a jejím klientům bylo zveřejněním ...

    Read more...

     
  • 20.04.2024 12:42
    Mgr. Jana Gavlasová, advokát, Západní 449, 253 03 Chýně ...

    Read more...

     
  • 19.04.2024 18:09
    Ve Zlínském kraji dnes chybí 3000 míst pro přestárlé lidi.

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

Dupov_MichaelaPolicie zastřelila dalšího nevinného člověka !!!
... Státní zástupkyně JUDr. Zdeňka Galková navrhla, aby soud vzal znovu do vazby dvaadvacetiletou Michaelu Dupovou, obžalovanou z těžkého zločinu lepení samolepek  Zároveň Galková chce, aby čtyřsettisícová kauce, kterou se Dupová v prosinci 2010 z vazby "vykoupila", propadla státu. ... Podle čerstvých informací je důvodem stíhání tetování na krku, obsahující vlajku v ozubeném kole. M. Dupová byla převezena do cely předběžného zadržení, o vazbě rozhodne dnes nebo zítra kladenský soud. ...

Michaela Dupová má jít znovu do vazby

Státní zástupkyně Zdeňka Galková navrhla, aby soud vzal znovu do vazby dvaadvacetiletou Michaelu Dupovou, obžalovanou z těžkého zločinu lepení samolepek (na tomto blogu s ní nedávno vyšel rozhovor). Zároveň Galková chce, aby čtyřsettisícová kauce, kterou se Dupová v prosinci 2010 z vazby "vykoupila", propadla státu.

Chápeme to: obžalovaný, kterého přivede eskorta, se soudu jeví vždy více vinným než ten, který je stíhán na svobodě. Co nechápeme, jsou důvody, o něž Galková svůj návrh opírá, totiž že Dupová se zúčastnila několika akcí "pravicových extremistů", čímž je prokázáno, že na svobodě nevede řádný život.

Protože maximální doba vazebního stíhání, jež činí dva roky, již uplynula, bude zřejmě nutné obvinit ji znovu, ale to bude jistě jen formalita – stíhání tak extremně nebezpečných individuí, jako je Dupová, je přece prvořadou otázkou bezpečnosti státu!

Aktualisováno
.
Podle čerstvých informací je důvodem stíhání tetování na krku, obsahující vlajku v ozubeném kole. M. Dupová byla převezena do cely předběžného zadržení, o vazbě rozhodne dnes nebo zítra kladenský soud.

http://paragraphos.pecina.cz/2012/02/michaela-dupova-ma-jit-znovu-do-vazby.html

- - - - - -

Policie zastřelila dalšího nevinného člověka

Že v civilisovaných zemích se auta nezastavují střelbou, tvrdíme roky. Jak vyplývá ze zprávy ČTK, čeští kovbojové v uniformě dnes v Praze zastřelili dalšího nevinného člověka, spolujezdkyni řidiče kradeného auta.

Vzhledem k tomu, že podobné případy se opakují se železnou pravidelností, spíše než o výjimečné a individuální selhání jde o systémovou chybu. Jak známo, čeští policisté by s sebou nejraději vozili samopaly, tak jak to znají třeba z ruského filmu Бумер.

Podotýkám, že je velký rozdíl mezi tím, když někdo střílí po zloději odnášejícím kořist, tak jako se to stalo v ivančické sběrně, nebo po ujíždějícím automobilu, kde lze důvodně předpokládat přítomnost dalších osob kromě řidiče. Ty nemohou řidičovo chování rozumně ovlivnit a stávají se tak vlastně jeho rukojmími.

Jednání policistů, ač se opírá o zákonné zmocnění § 56 odst. 1 písm. f) PolZ, přesto hodnotím s ohledem na omezení odst. 4 jako trestný čin usmrcení z nedbalosti podle § 143 odst. 2 TrZ, se sazbou do šesti let odnětí svobody; pokud by se prokázalo, že policisté o přítomnosti spolujezdkyně přímo věděli (což je vzhledem k popisu události velmi pravděpodobné), šlo by o trestný čin vraždy.

Aktualisováno.
O rozdílu mezi nepřímým úmyslem a vědomou nedbalostí napsal poznámku Guy Peters. Souhlasím, že rozdíl mezi "vím, že mohu způsobit, a kašlu na to" a "vím, že mohu způsobit, ale nemoudře předpokládám, že nezpůsobím", je subtilní, nelze však vyjít z pouhého hodnocení pravděpodobnosti dosažení škodlivého následku. Faktorů je ve hře daleko víc, a z větší části subjektivních.

Aktualisováno.
V dané situaci mám stále za to, že šlo spíš o vraždu než o usmrcení z nedbalosti. Střílející policista jednal v jistotě, že pokud by někoho v autě zastřelil, inspekce ho v tom nenechá, tak jako nenechala nikdy žádného jeho kolegu. Tedy nepřímý úmysl způsobit smrt, daný vztahem lhostejnosti k následku střelby.

http://paragraphos.pecina.cz/2012/02/policie-zastrelila-dalsiho-nevinneho.html
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Share

Komentáře

-1 #20 Václav Princ 2012-03-01 15:33
Náhodně jsem se dostal na tyto stránky. žasnu nad diskusí. Znám tu situaci, kdy chce mít každý pravdu. Je ke škodě všem, že se nejsme schopni domluivt a přitom nám jde o společnou věc. Platí však nějaké zásady, které bychom měli všichni rspektovat a na které někteří zapomínají. Panu Davidovi Dewetterovi bych doporučil se mírnit v obviňování, protože je na stránkách někoho, kdo si je založil asi proto, že je aktivní a chtěl by informovat o svých názorech a postojích k současnosti, což je jen chvályhodné. Jinak řečeno, jsme tu na návštěvě, port se chovejme slušně. Alr také pan Jan Šinagl by měl respektovat, že host přišel a vyjádřil se. Měli byst pánové vzít na vědomí, že je slušné respektovat názor druhého a vždy se vyplatí být slušný.
"To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu. Mravní bída je příčina. Hospodářský úpadek je následek. V naší zemi je mnoho lidí, kteří se domnívají, že hospodářský úpadek lze sanovat penězi. Hrozím se důsledků tohoto omylu. V postavení, v němž se nacházíme, nepotřebujeme žádných geniálních obratů a kombinací. Potřebujeme mravní stanoviska k lidem, k práci a k veřejnému majetku. Nepodporovat bankrotáře, nedělat dluhy, nevyhazovat hodnoty za nic, nevydírat pracující, dělat to, co nás pozvedlo z poválečné bídy. Pracovat a šetřit a učinit práci a šetření výnosnější, žádoucnější a čestnější než lenošení a mrhání. Máte pravdu, je třeba překonat krizi důvěry. Technickými zásahy finančními a úvěrovými ji však překonat nelze. Důvěra je věc osobní a důvěru lze obnovit jen mravním hlediskem a osobním příkladem."

Řekl Tomáš Baťa po válce a já zdravím Václav Princ,
15.3.2012 budou demonstrace a nepokoje v ČR
+9 #19 David Dewetter 2012-02-05 19:40
Cituji Jan Šinagl:
Konstatuji, pane Dewettere, jistý positivní posun a tudíž i malou naději, ve Vašich komentářích. Trapní "smajlíci" z Vašich komentářů zmizely, jste viditelně rozčilen či jinak rozrušen. Jsem tudíž rád, že už Vás mé stránky méně "pobavují" a snad i časem přinutí k hlubšímu zamyšlení.


Mýlíte se, rozrušen či rozčilen můžu bejt z věcí, na nichž mi záleží a jež pro mě mají nějakou hodnotu či význam. A z vás mám leda radost - neustále potvrzujete, že jste to, co si myslím. Stále neargumentujete , pouze se mě pokoušíte shazovat a urážet. Marně, pane Šinágle, marně. Jen všechny rozumné čtenáře utvrzujete o své polovičatosti, zakyslosti a - teď už to tak vypadá - i krátkozrakosti a hlouposti. Voda na můj mlýn. Mám takovej nápad - přijďte někdy na můj koncert a pak sem napište, jaký to bylo hnusný! Slušné lidi, kteří sem snad občas také zabrousí, by to mohlo nalákat, protože vědí, co jste zač. ;o)
-11 #18 Jan Šinagl 2012-02-05 18:58
Konstatuji, pane Dewettere, jistý positivní posun a tudíž i malou naději, ve Vašich komentářích. Trapní "smajlíci" z Vašich komentářů zmizely, jste viditelně rozčilen či jinak rozrušen. Jsem tudíž rád, že už Vás mé stránky méně "pobavují" a snad i časem přinutí k hlubšímu zamyšlení.
+9 #17 David Dewetter 2012-02-05 18:10
Cituji Jan Šinagl:
Vážený pane Dewettere, to že Vaše uvažování je poněkud omezené v mnoha směrech a úrovních, jsem už dříve konstatoval patřičným výrazem. Proto mne ani nepřekvapuje Vaše stálá potřeba mé označení Vaší osoby tomu odpovídajícím výrazem, neustále dokladovat a potvrzovat. Jen mne prosím ušetřete opětovných proseb, abych Vám konkrétně musel dokazovat proč tomu tak je.


Správně, pane Šinágle, věcný argument žádný, jen urážky. Nezklamal jste, díky!
-8 #16 Jan Šinagl 2012-02-05 17:40
Vážený pane Dewettere, to že Vaše uvažování je poněkud omezené v mnoha směrech a úrovních, jsem už dříve konstatoval patřičným výrazem. Proto mne ani nepřekvapuje Vaše stálá potřeba mé označení Vaší osoby tomu odpovídajícím výrazem, neustále dokladovat a potvrzovat. Jen mne prosím ušetřete opětovných proseb, abych Vám konkrétně musel dokazovat proč tomu tak je.
+5 #15 David Dewetter 2012-02-05 17:19
pro H.T.: Do prasečáků a Koreje si mě posílejte jak jen libo. Kradené auto se na jednosměrné rychlostní komunikaci otočilo do protisměru, chtělo přejet policajta (pokus o vraždu) a pak vyrazit zabít někoho dalšího (evidentní veřejné ohrožení), s kým by se čelně střetlo. To je stručnej a jasnej popis faktů. Tý holky je mi velmi líto, hlavně toho, že se zamotala s člověkem, kterej ji stáhl do takovýhleho průseru. A to nebyl ten policajt... Sedla si tam dobrovolně nebo byla unesena? A že střílel v ose jeho odjezdu - no asi ano, podle vás měl auto doběhnout, požádat, aby zastavilo, a pak mu v klidu prostřelit pneumatiku? Ušetřilo by se za munici, to je fakt - stačilo by vypustit ventilek. A když už se za svůj názor stydíte (jinak byste snad neměl problém se zde podepsat a nechovávat se trapně za titul a monogram), zkuste příště aspoň mé příjmení opsat správně. ;o)
-3 #14 JUDr. H.T. 2012-02-05 15:05
Prakticky snad jen příspěvky pana Alana a pana Šinágla jsou realistické a postihující správně ten problém a svinstvo dneška. Páni Deweter a Leho, kteří tu popisují, jak je "fajn", že nějaké blbé hovado/"veřejný činitel" prakticky zavraždil mladou ženu, bych doslova ihned naložil do velmi dlouhého prasečáku, a odtransportoval panu Kim Čong Unovi; tam by mohli svou zrůdnou povahu využít beze zbytku. Jsem sice jen obyčejný podnikový právník, ale svůj velký doktorát jsem dělal v oblasti Ústavního práva a LZPS + kompar. Úst. systémů zemí EU, takže snad o tom něco vím, ale to co se tady děje, to už ne. Zvrhlá policajtka Kropáčová "mete věci pod koberec", až se z ní kouří. Přitom to co policajti popisují do médií, samozřejmě není pravda, ale logický nesmysl: policista střílel na vůz totiž zcela prokazatelně přímo zezadu a téměř přesně v ose jeho odjezdu. Krom toho už vím z nanejvýš hodnověrných kruhů, že střílel zamířeně a téměř z pokleku; jednou kulí trefil pravé zadní kolo, dalšími dvěmi vědomě mířil do pravého středu zadních dveří a dvě kule tudy skutečně prolétly, když jedna z nich pak skrze konstukci sedadel až do srdeční krajiny usmrcené ženy. Taková je pravda a já jen doufám, že GIBS to nevyhodnotí jako bývalá inspekce, ale jako zabití z hrubé nedbalosti. Kde to jsme, aby policajti doslova vraždili lidi na ulici??? Jsou to ti samí policajti, co se nám v 89. roce se sevřenou řití od hrůzy, co s nimi národ udělá, "omlouvali" z ochozů Sparty na--- (POKRAČOVÁNÍ:)
-2 #13 JUDr. H.T. 2012-02-05 15:03
(POKRAČOVÁNÍ:) --Letné, až se z nich kouřilo.... Nu a dneska částí ti samí, a částí jejich školenci, bezdůvodně odkládají desetitisíce věcně důvodných trestních oznámení, nadržují svým kamarádíčkům a dramatická část policajtů jede zjevně úmyslně ve větší či menší kriminalitě; ---když dlužno dodat, že to co vyleze jako skandály až do médií, je doopravdy jen špičička ledovce. Nu nic, uzavírám s tím, že Česká republika nebyla NIKDY TAK DALEKO OD STATUSU "PRÁVNÍHO STÁTU" JAKO DNES; A TO SNAD ANI ZA BOLŠEVIKA... to píšu jako právník, bývalý disident, který skutečně NIKDY nebyl v jakékoliv politické straně -a to ani týden, ani den. A jen nakonec: kdo by měl dojem, že žehrám na všechny policisty, nechť se nemýlí; i mezi nimi je mnoho spolehlivých, zodpovědných a více či méně férových a znalých, -a zaplaťbůh, že ve vedení PČR se udržel Mgr. Lessy, který je pro nás dost lidí, jež znají poměry v dnešní PČR, poměrně velkou nadějí, že se věci začnou ubírat směrem skutečného práva- ale poměr vůči těm hovadům, kteří jednají tak jako aktér-policajt, co dle nejen mého názoru zabil bez právního důvodu mladou ženu, a zejména pak zavrženíhodná, vědomě lhající mluvčí Policie Kropáčová, -z těch se slušnému vzdělanému člověku musí vždycky jen naplno zvedat žaludek.....
-8 #12 Jan Šinagl 2012-02-04 09:26
Naprostý souhlas s panem Alanem. Jinak odpověď na jeden z dotazů níže: O volství vola svědčí mj. i to, že má potřebu, aby mu bylo vysvětleno, proč tomu tak je.
-1 #11 Alan 2012-02-04 06:54
Cituji leho:
"V Iráku mí kolegové nezastavili sebevraha v autě ani těžkým kulometem ráže .50 cal natož aby český policajt zastavil auto svojí 9mm pistolkou.

No samozřejmě, že zastavit rozjeté auto (půldruhé tuny kovu pohybující se rychlostí 50-80 km/h) nedokážete ani pistolí ráže 9mm ani jakoukoli palnou zraní do ráže odhadem 65mm.

Navrhujete tedy z důvodů zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu vybavovat silniční hlídky třeba bezzákluzovými kanóny vz.59 aby neměli obtíže se zastavováním podezřelých vozidel? (zejména ve městech, uprostřed hustého provozu)

Téma, které autor rozebírá je legitimita použití smrtícího útoku ohrožujícího nejen pachatele ale i zcela nezúčastněné osoby (a tím nemyslím jen splujezdkyni).

S větou "Že v civilisovaných zemích se auta nezastavují střelbou..." nezbývá něž souhlasit. Tyto techniky by bylo lépe nechat třeba do Íráku - ikdyž zdá se že k dosažení cíle (a zadržení zřejmě enbezpečného magora) to nepomáhá ani tady s ráží 9mm /lump utekl/ ani tam /jak píšete ani těžkým kulometem se auto zastavit nepovedlo/.

Souvislost s Jedličkou je také evidentní. V obou případech použila policie smrtícího útoku střelnou zbraní z primárního důvodu provedení kontroly vozidla. Zdá se, že policie neodvracela bezprostřední nebezpečí či ohrožení (té policejní verzi o tom, jak na policistu auto najíždělo a on v poslední vteřině odvrátil útok tím, že prostřílel dveře z boku je velmi obtížné uvěřit).

Čili jde o to, jestli policista - uprostřed města za hustého provozu, ale i kdekoliv jinde - má právo vytáhnout pistoli a začít střílet po autě, které neuposlechne signálu "stůj" rozsvíceného za zadním oknem služebního vozu. 'byť by auto bylo v národní databázi kradených vozů).

Já spolu s autorem tvrdím, že nikoli. Jak to vidíte vy leho ?

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v levém sloupci zcela dole)