Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Nejnovější komentáře

  • 05.05.2024 16:44
    Je to prostě tak, ač se to mnohým nelíbí. Právní stát ...

    Read more...

     
  • 05.05.2024 08:01
    Jan Lipavský: O svém rozhodnutí budu informovat zítra.

    Read more...

     
  • 05.05.2024 07:59
    Opravdu CDA v Moskvě zvažuje účast na "inauguraci" Vladimíra ...

    Read more...

     
  • 05.05.2024 07:44
    Orangutan nadchl vědce. Otevřenou ránu si ošetřil léčivou ...

    Read more...

     
  • 02.05.2024 19:20
    Akce utahování šroubů! Jinak k Vašemu článku Slopné. Je potřeba ...

    Read more...

     
  • 02.05.2024 08:33
    Nastala doba justičního temna. Justici ovládají z 90% psychopati ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

Postřehy a komentáře

Filip Jan… Podobná je situace u nákladů řízení. Tam Ústavní soud judikoval v přímém rozporu se svou vlastní přísudkovou judikaturou a umožnil advokátům zastupujícím banky dosáhnout za velký počet typově zcela identických sporů plné odměny. Asi aby si klienti bank lépe rozmysleli, než si příště troufnou podat na někoho mocného a bohatého žalobu. - v této části připomíná nález produkty z doby vrcholného holländerovského svévolismu: k porušení základních práv dochází relativně velmi často právě v oblasti justičního bagatelna, protože právě tam je největší prostor, jak podnikatelé mohou využít oslabené možnosti právní obrany poškozených-spotřebitelů. …

Prostý Čech, k jehož dobrým vlastnostem vždy patřil odpor k hujerům a patolízalům a který nechodil pro ostřejší, leč výstižné slovo daleko, kdysi pravíval, že když někdo zastává funkci v komunistické straně, nemůže to být žádná malá svině. Malá svině arci není ani ústavní soudce Jan Filip, komunistický nomenklaturní kádr narychlo přeškolený na demokrata; je ostudou této země i jeho ústavního soudu, že takový bezcharakterní jedinec tam smí soudit, ale nerad bych se opakoval a obtěžoval své čtenáře lítostnými explikacemi, jež jsou vzhledem k naladění veřejnosti vůči bývalým komunistům v justici bezzubé: jediné, co nám zbývá, je soudruhu soudci Filipovi při každé vhodné příležitosti připomínat, co si o něm myslíme a za co jej považujeme.

LOgo SDL CZDnes byl doručen rozsudek ve věci registrace Sudetoněmeckého sdružení v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, o němž jsme krátce referovali již minulý týden.

Jak víme, ministerstvo vnitra v posledním, v pořadí třetím rozhodnutí o odmítnutí registrace uvedlo, že název sdružení je nedovolený. To soud podle očekávání neakceptoval, judikovav:

Závěr žalovaného o nedovolenosti zamýšleného sdružení považuje soud za zmatečný. Shledal-li žalovaný, že cíle činnosti zamýšleného sdružení neodůvodňují zásah do sdružovacího práva, pak nelze učinit závěr, že jde o sdružení nedovolené podle § 4 písm. a) zákona. Považuje-li žalovaný za zásadní důvod postupu podle § 8 odst. 1 písm. c) zákona o sdružování občanů název zamýšleného sdružení jako způsob dosahování cílů sdružení, tedy že jde o sdružení nedovolené podle § 4 písm. b) téhož zákona, musí konkrétně uvést ustanovení ústavy či zákona, se kterými je způsob dosahování cílů zamýšleného sdružení, to je název sdružení, v rozporu. Chtěl-li snad žalovaný odlišit cíle sledované stanovami, které shledal v pořádku, od cílů sledovaných názvem zamýšleného sdružení, které shledal závadnými, obsahuje jeho úvaha logický rozpor. Je-li název zamýšleného sdružení způsobem, jímž jsou dosahovány cíle sdružení, nemůže být sám název hodnocen jako cíl, jehož chce sdružení dosáhnout.

Soud nezpochybňuje možnost hodnotit občanské sdružení jako nedovolené na základě jeho názvu, může se však jednat pouze o případy, kdy by již samotný název byl v rozporu s ústavou či zákonem, např. vybízel k páchání trestné činnosti, vyzýval k rasové nesnášenlivosti, zpochybňoval suverenitu státu apod. Po takovém zjištění by pak musela následovat úvaha o nezbytnosti zákazu tohoto sdružení v demokratické společnosti.

Dzihad„Ke své škodě znovu křižují Božího Syna a vystavují ho veřejné potupě.“ (Židům 6:6)

Raymond Ibrahim (americký spisovatel, uznávaný odborník na Střední východ a islám) vysvětluje ve svém článku v křesťanském časopise The Torch (zima 2014) důvod, proč se jen málo hovoří o Koránem posvěceném brutálním vraždění, mučení a utrpení křesťanů. OSN, západní vlády, média, univerzity a všemožní komentátoři trvají na tom, že Palestinci trpí strašnou tyranií ze strany Izraele. Na druhou stranu se úplně ignoruje největší tragédie lidských práv naší doby – radikální muslimská perzekuce křesťanů, včetně těch v Palestinci ovládaných oblastech. Fakta hovoří sama za sebe. Spolehlivé odhady ukazují, že každoročně je krutě pronásledováno zhruba 100-200 milionů křesťanů; každých pět minut zemře jeden křesťan mučednickou smrtí. Přibližně k 85% těchto perzekucí dochází u národů s muslimskou většinou. Na Středním východu žilo v roce 1900 zhruba 20% křesťanů, dnes to nejsou ani 2%.

Pravda a láska tak zase jednou nezvítězí nad lží a nenávistí, a výjimečně zcela po právu - Žádné peníze jsem neukradl, a ta částka taky nesouhlasí!

… Je pěkné, že máme o něco nezávislejší soudce než např. Slováci nebo Rusové, ale je-li naše justice naplněna personálním substrátem kvality toaletářka, opilec nebo laciný con artist (což řka, patřím směrem k Litoměřicím, jejichž soud se stal přímo symbolem soudcovské korupce), je takové soudnictví pro kočku úplně stejně jako to slovenské nebo ruské. Pochopí už konečně někdo, že autorita soudce vyvěrá primárně z jeho osobních a morálních kvalit, a že moudrá společnost o úroveň svých soudců dbá tak, že profese soudce tam nezaujímá na žebříčcích pollsterů nejnižší, ale nejvyšší příčky? Neodvolatelní, hloupí a arogantní soudci, to je, bohužel, pro zájem spravedlnosti smrtící cocktail. …

Keller Jan

Margaret Thatcher: „Problém socialistů je, že jim nakonec dojdou peníze i těch druhých.“

Jedničkou na kandidátce ČSSD voleb do Evropského parlamentu je komunistický sociální inženýr Jan Keller. Kdyby nás měl reprezentovat tenhle člověk, museli bychom si ublinknout hnusem - 1. Bezcharakterní kariérismus - 2. Marxistické překrucování  vědy - 3. Lhaní a demagogie - 4. Obdivování Polpotových koncentráků - 5. Obhajoba dnešních komunistů - 6. Nemravný ekoterorismus - Opravdu budete tohoto veskrze nemravného režimního slouhu volit? A budete ještě někdy volit Bohuslava Sobotku, který Kellera do čela eurokandidátky za ČSSD navrhl?

1. Bezcharakterní kariérismus

Když bylo Janu Kellerovi pouhých osmnáct let, vstoupil do KSČ. Díky tomu se stal nejen asi nejmladším komunistou v okrese Frýdek-Místek, ale i slouhou režimu, který je podle zákona 198/1003 „zločinný, nelegitimní a zavrženíhodný“. Později to vysvětloval těmito slovy: „Jestliže člověk pracoval v oblasti společenských věd, tak předpokladem byl vstup do komunistické strany… Pokud budu cynický, tak jsem se tehdy poprvé zachoval naprosto pravicově. Myslel jsem jen na svůj osobní prospěch. Byla to normální součást b잾né a nikterak oslnivé žživotní dráhy člověka ve společenských vědách. Mým největššším snem tenkrát bylo získat zaměstnání ve Slezském muzeu v Opavě…“

LOgo SDL CZPouhý rok stačil Městskému soudu v Praze, aby projednal naši správní žalobu proti již třetímu rozhodnutí Ministerstva vnitra o odmítnutí registrace našeho Sudetoněmeckého sdružení v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Zatím je k disposici pouze výrok rozsudku, avšak lze se důvodně domnívat, že i poslední rozhodnutí bylo zrušeno po nepřezkoumatelnost, jak jsme ostatně sami navrhovali. Nyní je otázkou, co dál. Registrační řízení běží čtyři roky a devět měsíců, a taktika ministerstva obstruovat naši činnost opakovaným vydávání nepřezkoumatelných rozhodnutí slaví úspěch: točíme se v bludném kruhu mezi ministerstvem a soudem první stolice a nemůžeme z něj ven. Máme čekat na další rozhodnutí, na páté, šesté, anebo bychom měli prohlásit pořad správního soudnictví za neúčinný a jít přímo k Ústavnímu soudu?

http://paragraphos.pecina.cz/2014/04/mestsky-soud-v-praze-zrusil-i-treti.html

Jaderna katastrovaJaderné havárie ve světě: Anglie 1957 – USA 1959 – ČSSR 1976 a 1977- Island 1978 - SSSR 1986 - Japonsko 1999 - Anglie 2007 - Japonsko 2011

Pravda o Temelínu leze na povrch. Všimli jste si, jak nás média za poslední roky pod taktovkou ČEZu a vládních korupčníků masírovala a přesvědčovala o nutnosti dostavby Temelína? Nová vládní koalice tomuto energetickému a ekonomickému hazardu údajně již tolik nakloněna není - Je to jen a jen lobby, při kterém se ztratí i miliardy. Je to boj o udržení bezohledné diktatury cen energií a boj o ekonomicko-energetickou nadvládu nad společností. Toto ale není cílem státu, který má sloužit společnosti, jde o cíl úzké skupiny lobbistů ovládajících vlády - Příběh o MEGu - Nežádoucí zakázané technologie

… Lidstvo se ve své povahové podstatě nemění. I dnes existují jednotlivci, ale i organizované skupiny, které budou za každou cenu bojovat proti pokroku, ať už se jedná o jejich „neomylný“ zpátečnický názor, nebo o dobře promyšlenou strategii celých organizací hájících zájmy mocných energetických společností, bez ohledu na to, co je pro společnost prospěšné. … Před časem jsem byl pozván na energetickou konferenci, zřejmě z důvodu toho, že se v oblasti výroby elektrické energie celou řadu let pohybuji. Na tuto konferenci jsem jel s tím, že zde promluvím o obnovitelných zdrojích a dalších možných nekonvečních zdrojích energie, na kterých jsme pracovali jak my, tak řada výzkumníků po celém světě. Z celé škály pozvaných řečníků jsem pochopil, že se jedná o strategickou přípravu společnosti ČEZ na budoucí dostavbu Temelína. Z hlavních řečníků se zmíním o panu Pačesovi, který k mému úžasu prohlásil: Nezávislá energetická komise, kterou jsem vedl, nebyla až tak nezávislá, jak se prezentovalo veřejnosti v médiích. Tu opravdu nezávislou komisi teprve tvoříme.“ Shodou okolností jsem se připletl k rozhovoru, kdy člen budoucí nové „nezávislé komise“ žádal zástupce ČEZu o prostředky na financování této „bohulibé“ činnosti. Pokud vím, žádná další komise již ale nevznikla. Proč? Neboť tu první komisi si vytvořil a financoval ČEZ, a to k obrazu svému. Proč by financoval další, která chce být tentokrát opravdu (názorově) nezávislá? …

… Co dodat závěrem. Snad jen to, že miliardy, které ČEZ mámí po státu na výstavbu dalších jaderných bloků je nesmysl a vláda by se měla zaměřit na podporu nových bezodpadových, pro lidstvo bezpečných, technologií, které výrobu energií zlevní a ne zdraží. Decentralizace výroby energií je cesta k levným energiím tedy k prosperitě národa.  Až se to stane, tak věřte, že BUDE LÍP.

Sorokin PitirimVe 20. století - a asi nikdy předtím – nikdo nepodnikl tak obsáhlou, komplexní a složitou cestu napříč staletími světových civilizací jako Sorokin - Co se týče poznávání světa, hmotně založená kultura se nestará o duchovní hodnoty a většinou je ani neuznává, zatímco duchovní kultura vnímá hmotné zákonitosti spirituálním zrakem a vlastně se s nimi míjí - Postupně však tato silná stará kul­tura římských ctností upadá nejprve do hédonistické polohy a později s dalším zhor­šováním poměrů do svého konečného cy­nického stadia. Konec kultury je vždy ve znamení válek a občanských nepokojů, protože stát přestá­vá fungovat. Iniciativy se tak postupně ujímá nová duchovní kultura přicházejícího křesťanství - Sorokin ukazuje, že báječná smyslová kultura (které za tolik vděčíme) prošla aktivní fází a směřuje ke svému cynickému závěru, i když se tak nestane hned zítra - Sorokin říká, že potřebujeme vnitřně integrované jedince a organizace, které nám mohou pomoci překonat bouřlivé me­zidobí přechodu.

Cituji z článku Václava Cílka „Minulý muž budoucnosti“ (LN ORIENTACE, 5.4.2014):

… Dospěl k názoru, že evropské období ji­nak úžasné smyslové kultury, které začalo koncem 15. století, se chýlí ke konci a bě­hem příštích dekád bude v éře rozkladných zmatků nahrazeno - a to nikoliv bezbolest­ným způsobem - nějakou novou, víc dov­nitř člověka zaměřenou kulturou. Nemusí­me souhlasit s jeho předpokladem budouc­nosti, ale s určitostí prokázal prohlubující se smyslovou orientaci v evropském umění posledních dvou staletí. Smyslovost v tomto případě znamená důraz na tělo, eko­nomiku, technologie a individualismus. … Paralelně se Sorokinem se vlivem „se­xuální revoluce“ na společnost zabýval psycholog J. D. Unwin v dobře dokumen­tované knize Sex a kultura. Oba dospíva­jí k závěru, že v historii lidstva neexistu­je kultura, která by si po uvolnění sexuál­ních svobod dokázala udržet svoji původ­ní ekonomickou a organizační úroveň. Sorokin to dokazuje na příkladech pozd­ních kultur starého Babylonu, Persie, Ma­kedonie či ptolemaiovského Egypta. …

Portmann AdrianHistorik švýcarského původu představuje komplexně pozadí, v němž se odehrálo nedávné referendum o omezení přistěhovalectví. Vedle témat jako důležitost cizinců pro ekonomiku a jejich postavení v zemi přitom pojednává i o zvláštnostech systému přímé demokracie.

… Političtí lídři a ostatní činitelé na veřejných místech by neměli zapomenout, že jsou ve svých funkcích pouhými správci. Ať je ani nenapadne dělat politiku proti vlastním obyvatelům. Učiní-li tak, nechť je po jejich pravděpodobně brzkém pádu nikdo nelituje. Nelze vidět demokrata v člověku, který jedná podle principu: „Oni se mnou nesouhlasí, vyměňme obyvatelstvo!“ … Pro posílení občanské společnosti je stěžejní, aby občané pociťovali odpovědnost pro věci veřejné. Z tohoto hlediska může být jenom blahodárné, pocítí-li občané i případné negativní důsledky svého vlastního rozhodnutí. Jedná se o smysluplný edukativní proces, kterým by měla procházet každá nová generace znovu a znovu. Jinak totiž hrozí nejen stažení se občanů do soukromí a spolu s rezignací na ambici něco kolem sebe ovlivňovat i sladké pokušení svalovat vinu za všechny nedostatky na „ty tam nahoře“. Odcizení politiků od obyvatel – to je bohužel scénář, který je v ČR již skutečností, která má navíc gradující tendence. A to by nás mělo přimět k úvahám, zda nenastal i zde už pomalu čas na to, aby občané dostali nabídku širší politické participace. Už vám třeba někdo vysvětlil, proč v ČR ještě není zavedena volba jednoduchým korespondenčním způsobem, nebo dokonce přes internet? Ve Švýcarsku to první funguje už asi 20 let. Druhým způsobem jsem o víkendu z Mikulova na Moravě odevzdal svůj hlas proti xenofobii. …

JustitiaPaul Zverina: „Už dlouho jsem se nesetkal s ničím, co by tak jasně a stručně popsalo základní problém české justice.“

Soudkyně, která je původně osvobodila, už na městském soudu nepracuje, jak zaznělo ve středu. Neznamená to však, že by na svůj hrubý lapsus nějak doplatila. Naopak - povýšila a soudí na Vrchním soudu v Praze - V případě soudců totiž něco jako chyba, omyl nebo špatná práce prostě neexistuje. V této profesi se tomu říká kulantně právní názor - Když lékař pacientovi vyoperuje zdravou ledvinu místo nemocné, těžko pak obhájí svůj odlišný "lékařský názor" - Nejen u státních zástupců, ale i v případě soudců by se mělo prostě začít seriózně mluvit nejen o nutné a nezpochybnitelné nezávislosti, ale zároveň i o odpovědnosti za odbornou kvalitu práce.