Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Kalendář událostí

pá srp 26 @15:00 -
Lošany: Otevření Památníku rodiny Mašínů
čt zář 08 @18:00 -
Praha JIC: Hanzelka a Zikmund v Japonsku 1963

Nejnovější komentáře

  • 19.08.2022 10:14
    KLAUS POSLAL DO LIKVIDACE SVOU NADACI LIKVIDÁTOREM JE ...

    Read more...

     
  • 18.08.2022 16:26
    V památníku na Blanensku si připomněli válečný transport Romů ...

    Read more...

     
  • 18.08.2022 15:13
    A jak to vypadá v centrále rozvědky Ředitel naší bezpečnostní ...

    Read more...

     
  • 17.08.2022 15:53
    V rámci svých zkušeností s českou justicí a obecně všemi ...

    Read more...

     
  • 17.08.2022 15:43
    Zdražení elektřiny a inflace nesouvisí s válkou na Ukrajině ...

    Read more...

     
  • 17.08.2022 15:33
    Přehodnocení naší reakce na covid Opravdu v pondělí ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

„Komunismus znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. – Bez všelijakých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.“

Karel Havlíček Borovský ve svém časopise „SLOVAN“ 26.7.1850


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

Petr Dvořák

  • Česká televize potřebuje stejně jako britská BBC pořádně provětrat

    Můžete být politickými aktivisty, ve svobodné a demokratické zemi vám v tom nikdo nebude bránit, ale současně nemůžete být novináři veřejnoprávního média

    * * *

    Česká televize se odkazuje na britskou BBC coby etalon veřejnoprávního média. Starého ředitele ČT Petra Dvořáka by mohl nový ředitel BBC Tim Davie inspirovat v tom, že by ČT měla být nestranná. Podle místopředsedy Rady ČT Pavel Matocha by se rada měla věnovat i právu veřejnosti na kontrolu ČT.

    … Za uplynulých pět měsíců (od začátku dubna do 9. září včetně) byly z podnětů a stížností došlých na Radu ČT vyřízeny pouze čtyři a nevyřízených visí v tabulce Stav řešení stížností a podnětů zhruba desetkrát tolik, jak se lze přesvědčit na internetových stránkách Rady ČT.

  • Další odvolání k ÚOOÚ pro neposkytnutí informací veřejnoprávní Českou televizí

    CT logo Petr DvorakVe věci výše platu zaměstnance ČT Václava Moravce a ceny pořadu Všechnopárty Karla Šípa, jsem podal Žádost o informace (6.3.2022). ČT požádala o prodloužení lhůty na odpověď (21.3.2022). ČT odpověděla (31.3.2022). Odvoláník ÚOOÚ jsem podal 3.4.2022.

    Jedná se o už druhé odvolání k ÚOOÚ – první následovalo ve věci LOH Tokio 2022 (16.8.2021). Odvolal jsem se (22.9.2021). ÚOOÚ nařídil ČT se věcí opět zabývat (8.11.2021). Do dnešního dne mi nebylo ČT odpovězeno?! Zasedání rady ČT 6.4.2022 bude jistě zajímavé, pokud bude veřejné a umožněna mi účast jako novináři a zástupci veřejnosti. J.Š.  

    *** 

    Šinágl neprošel „výběrovým řízením“ do pořadu ČT „Máte slovo“ o Zemanovi, aneb „Nemáte slovo!“ ?

     

     

  • Donebevolající prasárna a podraz veřejnoprávní ČT! Ukrajina už je morálním vítězem – a vyhraje!

    CT logo Petr Dvorak

    Aktualizováno 21.3.2022:V tomtočlánku (LN 20.3.2022) si můžete přečíst skvělé vystoupení manželky velvyslance Ukrajiny v ČR paní Olgy Perebyjnys, které ČT “ustřihla“,  při přímém přenosu z Václavského náměstí. - 5.3.2022: To jsme skutečně takoví zbabělci, že necháme Ukrajinu padnout? - 28.2.2022: Včera odpoledne skvěle promluvil na demonstraci v Praze na Václavském náměstí ukrajinský velvyslanec, jeho excelence Jevhen Perebyjnis. Veřejnoprávní televize na ČT24vstoupila živě, ne od začátku jeho projevu (7:14 min.)?! Když začala hovořit úžasně lidským způsobem jeho choť paní Olga Perebyjnis (14:35 min.) a sílila její kritika Putinova RuskaČT24 bez vysvětlení, zcela necitelně, nekultivovaně, přímý přenos"ustřihla" a pokračovala ve zpravodajství bez omluvy?!Večer v Událostech ČT samozřejmě ani jedno „živé slovo“, jen v pár vteřinách, že velvyslanec Ukrajiny také promluvil.Pohrobci totality a její metody, tak opět určují co smí a nesmí televizní diváci vidět a slyšet. Další prasárna! Nedivme se, že mám „stopku“ ve všech mainsreamových (ne)závislých médiích, ačkoliv mé zpravodajství sledují. Nabízím závažné informace, které často naleznete pouze na www.sinagl.cz. ČR selhala např. v otázce bezpečnosti Schengenu, či jmenováním nového velvyslance v USA Miloslava Staška. Více k tématu v mém rozhovoru s bývalým velvyslancem Slovinska v ČR panem Damjanem Prelovšekem. Ve věci jsem osobně informoval senátora Pavla Fischera, předsedu Výboru pro zahraniční věci, obranu a bezpečnost Senátu ČR. Nekonal – nezávislost senátora má zřejmě své hranice. I proto jeho výzvy k podpoře Ukrajiny vnímám pod jiným úhlem pohledu.J.Š.

    ***

    Dobrý den pane Šinágle,

    CT Balada o vojakovi prg 26.2.2022CT balada o vojakovi obsah 26.2.2022byl bych rád, kdybyste mohl dnes zveřejnit: Zjistil jsem, že Česká televize dnes odpoledne bude vysílat sovětský film „Balada o vojákovi“.

    Volal jsem do ČT 1 na adresu Dotazy diváků na programy  ČT, ozval se mi nějaký muž, který se nepředstavil, jen jsem se dozvěděl, že bude můj příspěvek nahráván. Řádně jsem se představil jménem a adresou a zeptal se: „Jak je možné, že ČT vysílá v této době ruské agrese na Ukrajině, která bojuje o přežití, sovětský, válečný film?“. Ten pán mně řekl, že je to naplánované. Odpověděl jsem mu, že ČT má možnost tento program nahradit něčím jiným. Odpověď tohoto pána byla stručná: „Nic se nahrazovat nebude!“

    Nedivím se, když v čele ČT je zakuklený komunista Dvořák, dostávající za svoji problematickou činnost statisíce  korun měsíčně. Ptám se Pražáků: Kvůli tomu jste cinkali klíči v roce 1989 na Václavském náměstí?

    S pozdravem,

    Brig. gen. v.v. Zbyněk ČEŘOVSKÝ

    26.2.2022

    Praha 25.2.2022: Demonstrace Ukrajinců, narušená komunisty v den výročí „vítězného února 1948“

  • ESLP uznal stížnost odsouzeného Roberta Tempela, české soudy porušily jeho práva

    Zirovnicky Tempel FB 2020ESLP dokonce (velmi tvrdě) uvedl, že postupy soudů v této věci „silně indikují disfunkci v chodu justice, narušující celkovou férovost soudních řízení“Popřena presumce neviny a práva občana na spravedlivý soud zaručená Ústavou ČR. Mezinárodní soud tak konstatoval disfunkci celého justičního systému ČR. To by mělo alarmovat politiky k okamžitému konání, pokud mají zájem, aby naše země neztrácela naději stát se skutečně demokratickou zemí. Veřejnoprávní ČT to odbyla jako banální zprávu, kdy se chlubí svoji kvalitou srovnatelnou ze západními televizemi…     

    * * *

    Vážená redakce,

    dovolte, abych vás jako právní zástupce stěžovatele informoval o aktuálním rozsudku (z dnešního dne) Evropského soudu pro lidská práva ve sporu proti České republice. ESLP vyhověl stížnosti pana Roberta Tempela, který je v současnosti ve výkonu doživotního trestu odnětí svobody za trestný čin vraždy. Po té co byl v průběhu svého trestního řízení čtyřikrát zcela zproštěn viny, byl na popáté odsouzen k doživotnímu trestu odnětí svobody.

    Soud konstatoval dvojnásobné porušení jeho práva na spravedlivý proces. Tato porušení spočívala v následujícím:

    Dvojnásobný „vrah“ Robert Tempel, 4x osvobozen, poté doživotí…?!

    Robert Tempel, 4x osvobozen, poté doživotí a žádné odškodnění!!! 

  • Fundamental findings on censorship in the Czech Republic

    Dvorak Petr a CT... Many people may applaud this, but we cannot close our eyes to this - this is a clear road to hell to the complete discrediting of both science and journalism and the beginning of a total subversion of society. And we can only ask - why and who is it all for....

    ***

    Dear journalists,

    the world's agencies, companies, media houses and even public media such as:

    AP, AFP; BBC, CBC/Radio-Canada, European Broadcasting Union (EBU), Facebook, Financial Times, First Draft, Google/YouTube, The Hindu, Microsoft , Reuters, Reuters Institute for the Study of Journalism, Twitter, The Washington Post, have joined in the unprecedented censorship. The European Broadcasting Union (EBU), whose vice-president is CT's director general Petr Dvorak, is also participating in the agreement. It can therefore be assumed that Czech Television is naturally part of this admitted censorship.

  • Kellner, Klaus, Zeman, Dvořák, Škodovka a Baťa

    Kellner PetrO smrti a podnikání tragicky zahynulého Petra Kellnera se napsalo a bude psát ještě hodně. Připomeňme si některé věci a souvislosti, o kterých se moc nepíše, pokud vůbec, nebo jen okrajově.

    Kellner v dané době plně využil svůj mnohostranný potenciál. „Stvořila“ ho Klausova polistopadová doba. Naopak Kellner později, jako nejmocnější muž v zemi, zařídil zvolení Klause a Zemana prezidentem. Minulost Kellnera dobře připomenul i Jindřich Šídlo Jak se Kellner zbavil Železného a stal se symbolem doby. Výstižně Kellnera popsal i Erik Best.

    Málo se připomíná, že firma PPF má sídlo v Holandsku, kde tento nejbohatší Čech také platí daně (podle jména je Bohemian s německými předky) a že stál za vybudováním lukrativního exekučního byznysuv ČR. Stejně tak dosadil svého zaměstance Petra Dvořákajako gen. ředitele TV NOVA a později i jako gen. řed. veřejnoprávní ČT, kdy v pozadí byl i zájem o její lukrativní pozemky. V knize Moc a nemoc televize NOVA to Jan Vávra popisuje výstižně. Součástí článku je i výpověď svědka ing. Petra Dvořáka.

    Neškodí také připomenout, jak se Kellnerův HOME CREDIT chová v Číně, ze které se president Zemannechá nestoudně dopravit zpět Kellnerovým tryskáčem. Veřejnosti tak bylo sděleno kdo je skutečným pánem v zemi. Kam až dosahovala moc a vliv Kellnera svědčí i to, že Rychard Benýšek, krizový manažer „muž na špinavou práci“ PPF, je od roku 2020 členem vedení ODS v Olomouckém kraji.

  • KVH 21.6.2022: „Diskuse“ o médiích, nesouhlas vyjádřil pouze jeden občan

    KVH I. panel Zavoral Dvorak 21.6.2022KVH II.panel 21.6.2022KVH pokračoval ve své tradici převažující prezentace jednotnosti panelistů. Se skutečnou, demokratickou diskusí a věcným střetem názorů to nemá nic společného. Ve svých diskusních příspěvcích jsem se pokusil to připomenout. Bylo mi kráceno slovo – odpovědí jsem se nedočkal. Bohužel ze dvou hodin zbylo na otázky a názory veřejnosti jen pár minut.

    KVH obecenstvo 21.6.2022KVH panel Denik N 21.6.2022V prvním panelu mi na mé otázky gen. ředitel ČRo René Zavoral, ani gen. ředitel ČT Petr Dvořák, neodpověděli (od 47 min.) Druhý se zmohl pouze na: „Já jsem neviděl ten otazník na konci otázky, takže si myslím, že pan nepotřebuje odpověď, ale spíš potřeboval prostor pro presentaci, takže využil ho a myslím si, že všichni si udělají obraz.“Rád jsem se nechal poučit od mediálně zběhlého, jak se vyhnout nepříjemným otázkám útokem na jejich autora. Neměl jinou možnost, jinak by musel přiznat flagrantní selhání veřejnoprávní ČT. Samozřejmě, že se dobře, osobně známe už roky, ze zasedání Rady ČT a bohaté korespondence, která pochvalu, bohužel, neobsahuje…

     

    KVH 30.5.2022: Janek Kroupa "ČISTÍ" - o zkorumpované PČR, (ne)závislosti tisku – video pořízeno nebylo…

    OS Ostrava 9.6.2022: Kauza ing. Marka Gáby - představení hodné Bohnic – vítejte v právním státě!!!

    Komunistická justice v Ostravě řádí jako v 50. letech

  • Malý proti velkému - neuvěřitelné znalosti a výkony dětí

    Klein gegen Gross logoPořad „Klein gegen Gross“ německé veřejnoprávní ARD, by jistě nadchl i české diváky. Trvá přes tři hodiny a je vysílán každý měsíc. Minulou sobotu v něm jedna holčička s dětskou hravostí porazila hlavní šéfredaktory ARD, SRF a ORF doslova „na hlavu“.

    Suverénně uhádla jména vylosovaných čtyř premiérů z celého světa - jen na základě postupně ukazovaných částí fotografie, kdy ji stačilo i pouhé oko. Také ji všichni tři vysekli poklonu za „standing ovation“ uneseného a užaslého publika.

    Šéfredaktor ARD ji na závěr pozval do studia s tím, že nezvou každého, kdy řekl: „Na to máme počítače. Takové lidi jako ty potřebujeme.“ Na úvod se ukáže vždy video, jak tyto děti žijí jako příklad ostatním dětem. Účast celé rodiny a její fandění je samozřejmá, jako jsou samozřejmé dárky, bez ohledu zda děti vyhrají a které naplňují jejich přání.

  • O České televizi a hlavně o Radě ČT

    CT logo Petr DvorakDobré odpoledne pane Šinágle,

    sice jsem nepostoupil do druhého kola volby nových radních Rady ČT, ale o dění se stále zajímám a o víkendu jsem to shrnul do blogu. Ve výsledku je to problém, který se táhne již mnoho let. Nejdříve to bylo vidět v rovině personální a programové. To byl s velkou pravděpodobností důvod, proč se otálelo se zvýšením koncesionářských poplatků a minulý týden gen. ředitel musel natvrdo přiznat, že peníze docházejí. Tak jsem zvědav, jak si s tím poradí noví radní, kteří jsou většinou z médiální branže a nejsou to krizoví manažeři či vyjednávači. Osobně bych volbu zbývajících radních opět zrušil / nezvolil bych nikoho a hledal bych dál.

  • Radní ČT obdrží za svoji „práci“ – fiktivně - 1.000.000,-Kč měsíčně!

    Ochočení hlídači veřejnoprávních médií. ČT i ČRo si umí členy svých kontrolních rad zavázat

    O mediálních radách se v poslední době mluví hlavně kvůli politickým snahám je ovládnout. Kontrolní orgány České televize, Českého rozhlasu a České tiskové kanceláře si však zaslouží pozornost a kritický pohled samy o sobě. I rady samotné jsou místem, v nichž se hospodaří s veřejnými penězi.

    Tolik z článku Ondřeje Černého na Hlídacím psu. Trochu si započítejme:

    Plánované náklady na činnost Rady ČT pro rok 2020 = 12.700.000,-Kč, tzn. na člena cca 850.000,-Kč ročně?! Rada ČT má zasedat každých 14 dní (nyní 1x měsíčně). Radní ČT pobírá 35.000,-Kč měsíčně. Má-li měsíc 20 pracovních dnů, tak radní obdrží čistě početně za účast na jednom zasedání 350.000,-Kč a stráví-li tam 1/3 pracovní doby, dostaneme se na fiktivních cca 1.000.000,-Kč a bude-li Rada ČT zasedat 1x měsíčně, tak 2.000.000,-Kč! Že by radní, kteří mají většinou i svá další povolání, pracovali intenzivně i mimo zasedací místnost na Kavčích horách, můžeme zapomenout. Výkazy skutečně odvedené práce těžko někomu předkládají.

  • Rozhovor s dramaturgem ČT Janem Smržem k pořadu "Máte slovo" !

    CT logo Petr DvorakJilkova Michaela Mate slovoJedná se o záznam telefonního rozhovoru ze dne 31.3.2022, kdy se mi dramaturg pořadu „Máte slovo“ omlouvá za zrušení mé účasti v pořadu, který se vysílal stejného dne. Věřím, že každý slušný ocení snahu dramaturga veřejnoprávní ČT o kvalitu pořadu a současně pochopí, že i on má hranice své nezávislosti, je nucen vědomě neříkat pravdu (počet účastníků z řad veřejnosti nebyl snížen), závislý na jiných osobách, a které mnohdy závisí na dalších… Uvidíme, zda slib dalšího pozvání bude dodržen a „Máte slovo“ bude uděleno i mé osobě.

    Svoboda ve všech formách má svoji cenu, jejíž hranice určuje charakter jednotlivce. Je stále zkoušen prostředím, ve kterém pracuje. Nedělám si žádné iluze, že v podobném prostředí pracuje většina lidí v odpovědných funkcích. K nezávislým médiím a justici, jako garantům skutečné svobody a demokracie máme stále hodně daleko. Každý by měl přispět svým dílem, pokud nechce žít v deformovaném prostředí morálních a mravních hodnot, které dopadá na každého z nás a projeví se i na budoucích generacích, pokud budeme jen kritizovat a sami pro nápravu věcí veřejných nic aktivně dělat. 

  • RRTV vyřídila moji stížnost na chování moderátorů Luboše Xavera Veselého a Jakuba Železného

    Dvorak Vesely ZeleznyPodnět na oba moderátory jsem podal dne 8.9.2020. Odpověď RRTV jsem obdržel dne 13.10.2020.

    Cituji z rozhodnutí: Rada je ústřední správní úřad, který vykonává státní správu v oblasti rozhlasového a televizního vysílání a plní úkoly stanovené zákonem č. 231/2001 Sb. Rada má pravomoci striktně určeny zněním zákona. Rada nevykonává dohled nad provozovateli vysílání nad rámec povinností, jež jí stanovuje zákon o vysílání. Pravomoc Rady se nevztahuje na internetové sociální sítě. Ani v jednom případě nejde o věc, která by spadala do kompetence Rady. … o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, v platném znění, ve věci možného přestupku spáchaného zveřejněním výroků moderátora ČT Jakuba Železného a spolupracovníka ČRo Lubomíra Veselého na internetových sociálních sítích, že věc odkládá.

  • Zásadní zjištění o cenzuře v ČR

    Dvorak Petr a CT… Možná tomu mnozí tleskají, ale před tímto už nelze zavírat oči - toto je čirá cesta do pekel k naprosté diskreditaci jak vědy, tak novinařiny a počátek totálního rozvratu společnosti. A můžeme se jen ptát - proč a komu to vše slouží….

    ***

    Vážení novináři,

    světové agentury, firmy, mediální domy a dokonce veřejnoprávní média jako: AP, AFP; BBC, CBC/Radio-Canada, European Broadcasting Union (EBU), Facebook, Financial Times, First Draft, Google/YouTube, The Hindu, Microsoft , Reuters, Reuters Institute for the Study of Journalism, Twitter, The Washington Post,se připojily k bezprecendentní cenzuře.

    Na této dohodě participuje i Evropská vysílací unie (EBU), jejímž místopředsedou je generální ředitel ČT Petr Dvořák. Dá se tedy předpokládat, že Česká televize je samozřejmě součástí této přiznané cenzury. 

    Více, včetně linků a zdrojů v textu.